مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان:

سیلاب ۹میلیارد تومان به طرح‌های روستایی استان سمنان خسارت زد

سمنان (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه هشت شهر و ۱۰۲ روستا در استان متاثر از سیلاب شدند، گفت: سیلاب ۹ میلیارد تومان به طرح‌های هادی خسارت وارد کرد.

کد مطلب: ۹۰۵۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سیلاب ۹میلیارد تومان به طرح‌های روستایی استان سمنان خسارت زد

علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: در پی بارش‌های اخیر، هشت شهر و ۱۰۲ روستای استان آسیب دیدند و در منطقه شهری ۳۵ واحد و حوزه روستایی ۴۷ واحد در مناطق مختلف متأثر از خسارات سیلاب شدند.

وی برآورد خساراتی که در طرح هادی روستاها وارد شد را ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: متأسفانه بارش‌های اخیر و همچنین رانش زمین در بخش کالپوش میامی باعث بروز مشکلاتی به‌ویژه در بافت روستایی استان سمنان شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه ۳۷۸ واحد منزل روستایی در روستای حسین آباد کالپوش بررسی‌شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۲۱۷ واحد تخریبی محسوب می‌شوند که می‌بایست کار تخلیه آن‌ها به سرعت انجام شود.

فلاحی بابیان اینکه ۱۱۸ واحد در روستای کالپوش میامی باید به سرعت تخلیه شود، اضافه کرد: با استقرار تیمی در منطقه تلاش شد به منظور جلوگیری از تلفات انسانی اهالی روستا را متقاعد به جابه‌جایی کنیم اما درهرصورت نیازمند تخلیه فوری است.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته ۷۹ خانه در این منطقه تخلیه شده است، اضافه کرد: تیم‌های برآورد خسارت به همراه فرماندار برای مدیریت اقدامات لازم هم اکنون در منطقه حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار