در چهارمین جلسه همسان سازی پوشاک مدارس تأکید شد؛

رضایت دانش آموزان و خانواده ها اولویت آموزش و پرورش در پوشاک مدارس

ارومیه(پانا)- رضایت دانش آموزان و خانواده ها در پوشاک مدارس در چهارمین جلسه همسان سازی پوشاک مدارس به عنوان اولویت و خط قرمز آموزش و پرورش مورد تأکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۰۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
رضایت دانش آموزان و خانواده ها  اولویت آموزش و پرورش در پوشاک مدارس

چهارمین جلسه همسان سازی پوشاک مدارس با حضور معاونین پشتیبانی و پرورشی و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش، رییس اداره انجمن اولیا و مربیان، رییس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی، رییس سازمان دانش آموزی و نمایندگان ادارات حراست و بازرسی اداره کل آموزش و پرورش در محل دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این جلسه موضوع همسان سازی پوشاک مدارس را از رسالت های کلان آموزش و پرورش دانست و گفت: علاوه بر همه وجهه های اجتماعی طرح همسان سازی پوشاک در بین دانش آموزان، موضوعات تربیتی متعدد و مهمی در بطن این طرح نهفته است.

قدرت اله قاسمی افزود: قانون پذیری، تبیعیت پذیری، اجتماعی شدن، کاهش مظاهر طبقات اجتماعی، کاهش روحیه تفاخر و تکبر، ارتباط گیری سریع، تسهیل جریان سازگاری اجتماعی، نظم پذیری و تمرین آن و حمایت از افراد بی بضاعت از مهمترین اهداف مورد توجه آموزش و پرورش در طرح همسان سازی پوشاک مدارس است.

وی در رابطه با روند اجرای این طرح در سال تحصیلی آینده گفت: همه نکات منفی و مثبت طرح همسان سازی پوشاک مدارس در جلسات تخصصی گردآوری شده اند و برنامه ریزی های لازم نیز برای رفع آسیب های موجود از سوی اعضای کمیته همسان سازی و همچنین مجموعه سازمان دانش آموزی استان در حال انجام هستند.

قاسمی افزود: امسال برای پوشاک مدارس 30 طرح و رنگ مختلف از سوی متولیان موضوع طراحی شده است و مدیران مدارس با هماهنگی شورای مدرسه می توانند طرح و رنگ دلخواه را از بین نمونه های موجود انتخاب نمایند.

وی گفت: موضوع پوشاک مدارس از جمله مهمترین تأکیدات مدیرکل محترم است و همه مجموعه های اداره کل آموزش و پرورش استان باید سازمان دانش آموزی را در راهبری و اجرای مطلوب این طرح همراهی و پشتیبانی نمایند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت مدیرکل اموزش و پرورش استان نیز در این جلسه به تسریع در روند اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی برنامه ریزی های سال تحصیلی آینده را از ماه ها پیش آغاز نموده و موضوع پوشاک نیز باید طبق برنامه زمان بندی زودتر از موعد های سال های گذشته به نتیجه حاصل گردد.

بهرام صمدی افزود: از وقتی سازمان دانش آموزی متولی ساماندهی موضوع همسان سازی پوشاک مدارس بوده گام های بسیار خوب و بلندی در راستای کیفی سازی و همچنین احصای حقوق دانش آموزان و اولیا برداشته است.

وی گفت: رضایتمندی خانواده ها و دانش آموزان در موضوع پوشاک مدارس باید در اولویت قرار گیرد ، همچنین شرایط اقتصادی موجود جامعه در گام های اجرای این طرح باید مدنظر باشد.

صمدی به توانمندی های خود آموزش و پرورش در بحث طراحی و دوخت یونیفرم ها اشاره کرد و گفت: هنرستان های دارای رشته های طراحی و دوخت پتانسیل و بازوهای آموزش و پرورش در موضوع پوشاک هستند و با برنامه ریزی های و البته حمایت های لازم می توان از این ظرفیت به عنوان تولیدی پوشاک مدارس بهره برد. همچنین همه مدارس ملزم به استفاده از تولیدی های بومی درون استانی هستند و تهیه یونیفرم از تولیدی های سایر استان ها محلی از اعراب نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار