تلف شدن بیش از 200 راس دام عشایر کالپوش

سمنان (پانا) - بیش از 200 راس از دام های عشایر منطقه کالپوش در اثر بارش شدید برف و باران تلف شدند.

کد مطلب: ۹۰۴۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تلف شدن بیش از 200 راس دام عشایر کالپوش

سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در سومین جلسه شورای مدیریت بحران استان در سال ۹۸ در شهرستان میامی اظهار کرد: همچنین از ۳ تا ۵۰ درصد جایگاه های دام مردم‌ منطقه تخریب و آسیب دیده است.

وی از تلف شدن ۶۰ راس دام روستائیان منطقه کالپوش در اثر رانش زمین و بارش ها و سیلاب اخیر خبر داد و افزود: انبارهای ذخیره دولتی در منطقه نیز بر اساس بارش های اخیر آسیب دیده که نیاز به اعتبار ویژه برای تجهیز و ایمن سازی دارد.

میرعماد از تامین و توزیع ۱۵۰ تن جو برای دام های دامداران این منطقه خبر داد و گفت: تا کنون ۲ تن مرغ منجمد نیز برای مردم منطقه کالپوش توزیع شده و ۲ تن دیگر نیز در آینده نزدیک توزیع خواهد شد.

همچنین کشاورزیان مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان سمنان در جلسه شورای مدیریت بحران استان در میامی با اشاره به قطع آب مردم منطقه کالپوش گفت: در ۲۴ ساعت اول پس از بارش برف، آب شرب روستای حسین آباد کالپوش تامین و برقرار شد.

وی با اشاره به خسارات وارده به تاسیسات آب روستاهای کالپوش افزود: در مجموع ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارات به تاسیسات آب روستایی در این منطقه وارد شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان از تلاش برای رفع مشکلات مردم آسیب دیده از بارش های اخیر خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی مردم و همکاری مسئولین، در حال حاضرهیچ مشکلی در تامین آب پایدار روستائیان این منطقه وجود دارد.

دکتر حسینی مدیرکل امور عشایر استان سمنان نیز با اشاره به حضور شماری از عشایر در منطقه کالپوش گفت: پس از بارش سنگین برف و باران، ۱۲۰ خانوار عشایری کالپوش در مناطق بالا دست مستقر شدند.

مدیرکل امور عشایر استان سمنان گفت: در مجموع در پی بارش های اخیر تعداد ۲۰۰ راس دام این عشایر به دلیل سرما از بین رفت.

وی با بیان اینکه مناطق استقرار عشایر روستائیان کالپوش در استان گلستان است، ادامه داد: طی ۳ مرحله امکانات مورد نیاز به مناطق عشایرنشین ارسال شد.

حسینی یادآوری کرد: راه دسترسی و بازگشت عشایر منطقه کالپوش، یکی از مشکلات و معضلات حوزه عشایر در این‌ منطقه است که نیاز است تا با تامین اعتبارات لازم، بهسازی این مهم‌ در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار