توصیه های زیست محیطی برای روز طبیعت

بیرجند(پانا) ـ سامانه ارتباط مردمی 1540 (تلفن رایگان) آماده دریافت گزارش تخلفات زیست محیطی در استان است.

کد مطلب: ۹۰۴۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
توصیه های زیست محیطی برای روز طبیعت

مدیرکل محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت: هم استانی ها و مسافران نوروزی باهمت و تلاش خود ضمن بهره مندی از موهبت های الهی و با رعایت اخلاق طبیعت گردی و به کار بستن توصیه های زیست محیطی، در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

اکبری افزود: برای حفاظت از محیط زیست استان در روز 13 فروردین ماه پلاستیک زباله در خروجی شهرهای استان و تفرجگاه ها توزیع خواهد شد.

او گفت: مردم با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که پوشش گیاهی و جنگلی کمتری داشته باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان خودداری شود.

اکبری افزود: در زمان حضور در طبیعت، تا حد امکان غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، از زغال آماده استفاده کنند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان پرهیز کرده و خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین گفت: گردشگران کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود برده و در پایان روز زباله های خود را در جنگل، کنار چشمه های آب، دره ها و مناطق کوهستانی رها نکنند و توجه داشته باشند به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل ها از آن ها عکس بگیرند و خاطره روز طبیعت را برای خود به یادماندنی تر کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار