روز جهانی هواشناسی در شهرزیرزمینی نوش آباد برگزار شد

کاشان ( پانا) - کارشناس فنی اداره منابع طبیعی کاشان گفت: کاشت، داشت و برداشت محصولهای کشاورزی باتوجه به داده های هواشناسی باعث افزایش بازده محصول و کاهش خسارت های احتمالی می شود.

کد مطلب: ۹۰۳۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
روز جهانی هواشناسی در شهرزیرزمینی نوش آباد برگزار شد

کارشناس فنی اداره منابع طبیعی کاشان گفت: کاشت، داشت و برداشت محصولهای کشاورزی باتوجه به داده های هواشناسی باعث افزایش بازده محصول و کاهش خسارت های احتمالی می شود.

به گزارش پانا کاشان، علی خالوئی در آیین روز جهانی هواشناسی در شهرزیرزمینی نوش آباد اظهار کرد: اطلاعات هواشناسی برای شناسایی گونه های مختلف گیاهی سازگار با آب و هوا، تعیین زمان مناسب کاشت، داشت، برداشت محصول، سمپاشی ، کود دهی، آبیاری و کاهش خسارت جوی و پیش بینی آفات گیاهی می تواند به مسوولان و کشاورزران کمک کند .

وی با اشاره به توسعه صنعت گردشگری در منطقه کاشان افزود: گردشگران با توجه به وضعیت آب و هوای مقصد خود برنامه ریزی می کند و مناطق گردشگری می توانند در تعامل با اداره هواشناسی، اطلاعات مورد نظر را در سایت خود منتشر کرده و به گردشگران و مراکز مجری گردشگری اطلاع رسانی کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از حادثه های غیرمترقبه مثل سیل، طوفان، سرماز دگی، آتش سوزی جنگل ها و ... ناشی از عوامل جوی است که با استفاده از اطلاعات هواشناسی و پیش بینی این قبیل پدیده ها می توان خسارت های مادی و جانی آنها را کاهش داد.

خالوئی گفت: افزایش دمای زمین ناشی از گازهای گلخانه‌ای و فراوانی دی ‌ اکسیدکربن و مصرف سوخت‌های فسیلی است و ارائه اطلاعات کاربردی در زمینه‌‌های هوا، اقلیم، آب، اقیانوس و محیط زیست از جمله خدمات سازمانهای هواشناسی است که در قالب طرح تهک و به صورت هفتگی در برنامه دیسکاشن هواشناسی، منابع طبیعی و محیط زیست در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

به گزارش پانا، آیین گرامیداشت روز جهانی هواشناسی در قالب سخنرانی، نمایش خیابانی و کارگاه آموزشی در باغ جهانی فین کاشان و شهرزیرزمینی نوش آباد برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار