کشاورزان دشت کاشان برای آبیاری و سمپاشی مزارع اقدام کنند

کاشان ( پانا) - رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: تفسیر نقشه های هواشناسی بیانگر جوی پایدار طی روزهای آینده برای دشت کاشان است که پدیده غالب برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و برای روزهای پایان هفته جاری، احتمال بارش پراکنده و رگباری پیش‌بینی می‌شود .

کد مطلب: ۹۱۳۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کشاورزان دشت کاشان برای آبیاری و سمپاشی مزارع اقدام کنند

عباس ارغوانی اظهار کرد: دمای هوا در طول این مدت تا سه درجه کاهش خواهد داشت و بیشینه دمای هوا بین 35 تا 32 درجه و کمینه دما در خنک‌ترین ساعت از 20 درجه به 18 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

وی با اشاره به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی تصریح کرد: با توجه به احتمال وقوع باد در پایان هفته جاری، به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به عملیات محلول‌پاشی و آبیاری زمینهای کشاورزی در ساعات آرام روز اقدام کنند.

وی به کشاورزان تاکید کرد: سمپاشی مزارع غله علیه سن مادر غلات، سمپاشی علیه آفت پروانه چوب خوار پسته پس از ارزنی شده دو سوم میوه ها و محلولپاشی گلستان های گل محمدی در مناطق کوهستانی شهرستان کاشان در مرحله شروع تشکیل غنچه و همچنین مبارزه علیه آفت شته طبق توصیه کارشناسان انجام شود.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به فصل برداشت گیاه داروئی ریواس، شهروندان، از چیدن ریواس از ریشه پرهیز کرده و با توجه به آنکه وزش بادهای لحظه‏ای، عاملی بسیار مهمی برای گسترش آتش‏سوزی در مراتع است لذا توصیه می‏شود قبل از ترک مرتع، از خاموش‏شدن آتش مطمئن شوند.

وی افزود: برای جلوگیری از کوبیدگی خاک مراتع، نسبت به حضور دام در مراتع ییلاقی تا قبل از زمان واقعی ورود به مراتع در اول خرداد خودداری شود و شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخریب درعرصه‏های طبیعی مراتب را به تلفن رایگان 1504 اطلاع‏رسانی کنند.

ارغوانی با اشاره به وزش باد روزانه تصریح کرد:طبیعت گردها و علاقه مندان طبیعت، از رها کردن زباله ها در محیط پرهیز و با توجه به خشکی درختان و وزش باد از ایجاد آتش در جنگلهای دست کاشت منطقه کویری نوش آباد و آران و بیدگل خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار