استعدادیابی و هدایت علاقمندان توسط هیأت تنیس روی میز استان همدان

همدان ‌‌(پانا) - یکی از اتفاقات خوب که در رشته ورزشی پینگ پنگ شاهد هستیم، برگزاری جشنواره پارکی تنیس روی میز در فضای باز همراه با شرکت خانواده ها است.

کد مطلب: ۹۰۳۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
استعدادیابی و هدایت علاقمندان توسط هیأت تنیس روی میز استان همدان

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا هیأت تنیس روی میز همدان بر پایه مدیریت مشارکتی متخصصان، پیشکسوتان و مدیران برتر استان تشکیل شده که در حال حاضر ۷ کمیته فعال در هیأت پینگ پنگ همدان فعالیت می کنند.
هیأت های شهرستانی مجهز به امکانات زیر بنایی برای فعالیت حرفه ای هستند که شامل کف پوش، میز، پارتیشن، راکت و توپ است که با هزینه مالی از منابع همیاری های مردمی و دولتی تأمین شده همچنین همدان دارای ۸ مکان تخصصی پینگ پنگ در استان است.
در حال حاضر ۱۱هیأت در همدان فعال هستند که هیأت های همدان، نهاوند، ملایر و لالجین شرایط بهتری نسبت به شهرستان های دیگر استان را دارند.
از مهم ترین برنامه های هیأت در سال گذشته می توان به شرکت در تمام مسابقات لیگ کشوری در تمام مقاطع سنی و جنسی اشاره کرد که با توجه به داشتن اسپانسر می توان شاهد موفقیت های دیگر در بخش انفرادی و مسابقات لیگ نیز بود.
تنیس روی میز جزء بازی های محبوب اکثر افراد محسوب میشود و زمانی که در پارک باشید، میز پینگ پنگ هم باشد، دیگر بهانه ای نمی ماند که از این بازی لذت نبرد.

هیأت تنیس روی میز استان همدان که متشکل از مربیان و متخصصان با تجربه است به پیشتوانه استادانی همچون دشتی پور (پیشکسوت پینگ پنگ کشور)، سعی در استعدادیابی و هدایت فرزندان این مرز و بوم و کسب افتخار برای کشور را دارد.
اما این بازی همانند سایر بازی های موجود در دنیا یک مسیر را برای رسیدن به وضعیت فعلی خود طی کرده است که دانستن آن خالی از لطف نیست.

تنیس روی میز یا پینگ پنگ ورزشی است که روی میز انجام می شود (البته تنیس روی میز نام یک ورزش است، اما پینگ پنگ نام یک برند آمریکایی است که در سال ۱۹۰۱ ثبت شده) دو یا چهار بازیکن در آن مشارکت دارند و هر بازیکن با در دست گرفتن یک راکت و با بهره گیری از آن به توپ ضربه می زند، وسط میز تنیس یک تور قرار دارد که برخورد آن با توپ تابع قوانین خاص است.
جنس توپ در این ورزش سبک و تو خالی است که در همین حال جنس میز از چوب و سخت است.
تنیس روی میز که توسط فدراسیون جهانی اداره می شود در سال ۱۹۲۶ تأسیس و از سال ۱۹۸٨ به ورزش المپیک اضافه شد.
از فواید تنیس روی میز می توان به این نکته اشاره کرد که در موقع بازی تمام اجزای بدن شامل دست، پا، انگشتان دست، سر، چشم و تمامی اندام ها در حال حرکت هستند و این موضوع باعث می شود عملکرد دو نیمکره مغز به صورت هم زمان باهم بوده و باعث تقویت مخچه نیز می شود.
معصومه جدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار