خطر در کمین استفاده‌کنندگان از ترقه

شیراز(پانا) - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص چهارشنبه پایان سال اظهار داشت: در شب چهارشنبه آخر سال گذشته، بیش از یک هزار و 330  تماس با مرکز 125گرفته شده که بیش از 68 ماموریت اتفای حریق و امداد حوادث را داشته ایم که موجب مسدومیت 4 نفر شد.

کد مطلب: ۹۰۱۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
خطر در کمین استفاده‌کنندگان از ترقه

محمد هادی قانع امروز در جمع خبرنگاران در خصوص چهارشنبه پایان سال با تاکید بر اینکه هیچ نوع ترقه بی‌خطری از نظر سازمان آتش‌نشانی وجود ندارد و هیچ کدام از آنها ایمن نیستند گفت: هرکدام از ترقه ها به نوعی سبب به وجود آمدن مشکلات خاصی هستند.

او افزود: امسال تاکنون و قبل از چهارشنبه سوری شاهد 2 حادثه بوده ایم که ناشی از درست کردن ترقه بوده است.

او گفت:امسال با همکاری شهرداری ها از فروش موادی که در رنگ فروشی ها و در عطاری ها است و در ساخت ترقه‌ها تاثیردارد جلوگیری کرده‌ایم.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، اظهار داشت: در خصوص آگاه سازی شهروندان اقدام به حضور در تمام ایستگاه‌های عملیاتی و فرستادن مربیان آموزشی به مدارس سطح شهربه منزله آگاه سازی دانش آموزانی که رده های سنی پر خطر را تشکیل می دهند که امکان دارد، کرده ایم.

او بیان داشت: والدین می توانند در جلوگیری رفتار های پرخطر فرزندان خود در چهارشنبه پایان سال سهیم باشند و بر فعالیت آنها نظارت کنند تا از خطرات احتمالی جلوگیری جلوگیری کنند.

قانع یکی از اقدامات سازمان آتش نشانی را ایجاد کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک است اعلام کرد و گفت : به صورت رسمی این طرح در تمامی کشور در حال برگزاری است که سبب جلوگیری از خطرات چهارشنبه سوری می شود که راه اندازی آن مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

وی یکی دیگر از اقدامات این سازمان را برگزاری همایش دانش آموزی آشنایی با مخاطرات چهارشنبه سوری که در 19 اسفند در مدارس برگزار شد نامید و هدف از برگزاری این همایش را آگاه سازی دانش آموزان دانست و بیان داشت: این همایش سبب جلوگیری از رفتار پر خطر دانش‌آموزان است که در 60 مدرسه اجرا شده است که تا چهارشنبه پایان سال آموزش ها بیشتر خواهد شد.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار