دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان:

خانه کارگر استان سمنان ۲۳ هزار نفر عضو دارد

سمنان (پانا) - دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان بابیان اینکه این مرکز از غرب تا شرق استان دارای ۲۳ هزار نفر عضو است، گفت: آموزش مهارتی این تعداد کارگر در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۹۰۱۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
خانه کارگر استان سمنان ۲۳ هزار نفر عضو دارد

حبیب الله محقق، در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی خانه کارگر سمنان ضمن بیان اینکه خانه کارگر استان از شرق تا غرب و مرکز استان حدود ۲۳ هزار نفر عضو دارد، ابراز داشت: اگر بازنشستگان تأمین اجتماعی را بر این آمار اضافه کنیم قریب به ۳۶ هزار نفر عضو این تشکل، خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه خانه کارگر سنگ صبور مشکلات عدیده کارگران و بازنشستگان و مستمری‌بگیران است، اضافه کرد: از جمله رسالت‌های خانه کارگر تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور صیانت از قانون کار و قانون تأمین اجتماعی و تعامل با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان ضمن بیان اینکه طبق اساسنامه خانه کارگر بخشی از فعالیت‌های این نهاد آموزش اعضا است، ابراز داشت: بر این اساس طی دوره‌های کوتاه مدت کارگران و خانواده‌های آنان در کلاس‌هایی از قبیل خیاطی، قالی‌بافی، کامپیوتر، قرآنی، بافتنی و شیرینی پزی شرکت می‌کنند.

محقق بابیان اینکه خانه کارگر کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان را نیز از مقدماتی تا پیشرفته دستور کار خود داده است، تصریح کرد: سالانه حدود سه هزار نفر توسط مربیان مجرب و کارآزموده با دریافت حق‌الزحمه بسیار اندک آموزش داده می‌شوند که کارآموزان در پایان دوره گواهینامه و مدرک پایان دوره را دریافت خواهند کرد.

وی ضمن بیان اینکه خانه کارگر آموزش‌های مهارتی را نیز در دستور کار خود گنجانده است، اضافه کرد: در نهایت تعدادی از کسانی که موفق به دریافت مدرک از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌شوند وارد حوزه کارآفرینی شده و به اشتغال جامعه کمک می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان بابیان اینکه خانه کارگر یک تشکل صنفی سیاسی است که در حال حاضر قریب به سی سال از فعالیت آن می‌گذرد، ابراز داشت: عمده رسالت این تشکل پیگیری مسائل و مشکلات کارگران و ارائه مشاوره‌های گوناگون به آن‌ها برای دستیابی به حقوق خود در واحدهای مختلف تولیدی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی و غیره است.

محقق افزود: بخش دیگری از خدمات خانه کارگر احداث حدود یک هزار سوئیت در سراسر کشور از قبیل چمخاله لنگرود، سلمان شهر، فریدون‌کنار، تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان، قشم، بندرعباس و اهواز و برای استفاده کارگران است که این افراد می‌توانند در طول سال از این سوئیت‌های ارزان قیمت استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار