مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان:

مهلت ثبت نام اینترنتی مراسم اعتکاف تمدید شد

سمنان (پانا) - مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان گفت: زمان ثبت نام اینترنتی مراسم اعتکاف سمنان تا پایان روز ۲۵ اسفند تمدید شده است.

کد مطلب: ۹۰۱۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مهلت ثبت نام اینترنتی مراسم اعتکاف تمدید شد

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با اشاره به مهلت تمدید ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف گفت: تاکنون بیش از 300 نفر برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در شهرستان سمنان ثبت نام کرده اند.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان تصریح کرد: فرآیند ثبت نام اینترنتی این مراسم در سامانه به آدرس www.semnan-etekaf.ir از تاریخ ۱۳ بهمن آغاز شده و تاکنون مورد استقبال متقاصیان قرار گرفته است.

مطیعی با اشاره به اینکه مراسم در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب در سه مسجد امام، جامع و الزهرا سمنان برگزار می شود، ادامه داد: مساجد امام و الزهرا ویژه بانوان و مسجد جامع ویژه برادران برای برگزاری آیین اعتکاف در سمنان پیش بینی شده است.

وی افزود: این ستاد آمادگی دارد، سامانه ثبت نام اینترنتی را در اختیار سایر شهرستان ها و بخش ها نیز قرار دهد.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان ادامه داد: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، تلاوت قرآن کریم، برگزاری گفتمان دینی، حلقه های معرفت، برپایی نماز جماعت، برپایی جلسات تلاوت قرآن و ادعیه و محافل انس با قرآن در مراسم اعتکاف امسال در مساجد سطح شهر پیش‌بینی شده است.

مطیعی، یکی از موارد جلوگیری از گناه و معصیت را عمل به اعتکاف عنوان کرد و گفت: این فریضه الهی، گریز از لذت و مهار حس خودمحوری، خودسازی، محاسبه نفس، فکر توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استعداد از آستان قدس ربوبی است.

وی با بیان آثار و بازخورهای مثبت مراسم اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف بهترین کار فرهنگی است.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان با اشاره به اینکه تمام دستگاه ها ونهادهای اجرایی باید برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم تلاش کنند، ادامه داد: در مدت سه روز اعتکاف شرکت کنندگان از تمام تعلقات دنیوی و مادی خود چشم‌پوشی کرده و به خدا نزدیک می‌شوند.

مطیعی ادامه داد: برگزاری اعتکاف با برنامه ریزی مناسب با هدف گذاری دقیق می تواند راه مناسبی برای اشاعه فرهنگ دینی در جامعه و بین اقشار مختلف باشد.

آیین اعتکاف از سحرگاه 13 رجب سالروز ولادت باسعات حضرت علی(علیه السلام) آغاز و تا شامگاه 15 رجب ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار