۱۷ مسجد کرمان پذیرای معتکفان می شوند

کرمان(پانا)- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان از آمادگی ۱۷ مسجد در شهر کرمان برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۲۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
۱۷ مسجد کرمان پذیرای معتکفان می شوند

حجت‌الاسلام علی دوست محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان با اشاره به آغاز ثبت نام اینترنتی آیین اعتکاف در کرمان اظهار کرد: مومنان علاقمند به حضور در این آیین معنوی می توانند با مراجعه به سایت www.ekr.ir اقدام به ثبت نام کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام آیین اعتکاف از هشتم اسفندماه جاری آغاز شده و تا ۱۶ همین ماه ادامه دارد،افزود:امسال آیین اعتکاف شامل آخرین روز سال ۹۷ و دو روز اول سال ۹۸ است.
حجت‌الاسلام دوست محمدی با اشاره به اینکه علاقمندان می توانند از طریق گوشی تلفن همراه، رایانه یا حضور در کافی نت برای ثبت نام اقدام کنند،گفت:هزنیه حضور در آیین اعتکاف برای هر نفر در چهار وعده ۶۵ هزار تومان با در نظر گرفتن بحث های فرهنگی و خدماتی است که از طریق درگاه بانک ملت و تجارت قابل پرداخت است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان تصریح کرد: طبق روال سال های گذشته تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این آیین معنوی از مدت های قبل پیش بینی شده تا مومنان بتوانند برنامه ریزی لازم در این خصوص را داشته باشند.
وی با اشاره به آمادگی ۱۷ مسجد برای برگزاری آیین اعتکاف در شهر کرمان افزود: هماهنگی ها برای برگزاری این آیین در بخش های شهرستان کرمان به صورت مسجدی یا توسط ائمه جمعه انجام شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان شمار معتکفان سال گذشته در شهرستان کرمان را شش هزار و ۷۰۰ نفر و در شهر کرمان را سه هزار و ۶۵۰ نفر ذکر و تصریح کرد: با توجه به ایام تعطیلات از مومنان و افراد علاقمند به حضور در این آیین درخواست داریم که سال جدید را با حضور در مسجد آغاز کنند.
وی با بیان اینکه اعتکاف؛ آیینی معنوی و حسنه و یکی از رویش های انقلاب است، افزود: انسان در این آیین فرصتی ناب برای ارتباط و خلوت با خداوند متعال پیدا می‌کند و می تواند سه روز به دور از دغدغه های دنیوی به عبادت بپردازد.
حجت‌الاسلام دوست محمدی با اشاره به اینکه فلسفه اعتکاف دوری از مشغله های دنیا و ارتباط با خداوند است، گفت: این سه روز فرصتی برای تفکر و اندیشه است و در روایت داریم «یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عبادت برتر و ارزشمندتر است».
وی گفت:اعتکاف فرصت و زمینه ای برای تفکر، عبادت، خودسازی و دوری از مشغله های زندگی است امیدواریم افراد با حضور در آیین اعتکاف سال جدید را با روحیه ای بهتر آغاز کنند و زمینه ای برای کار و تلاش بیشتر در جامعه فراهم شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان تصریح کرد: درخواست می‌کنیم مومنان،جوانان و افراد علاقمند با شرکت در این آیین معنوی سال جدید را آغاز کنند و برای حضور در اعتکاف برنامه ریزی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار