نجات گونه کمیاب سیاه گوش ایرانی در جهرم

شیراز (پانا) - روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از مشاهده یک قلاده کاراکال مجروح درباغهای شهر دوزه از بخش سیمکان جهرم خبر داد و افزود: این گربه سان کمیاب برای درمان به کلینیک دام پزشکی منتقل شده است.

کد مطلب: ۹۰۱۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نجات گونه کمیاب سیاه گوش ایرانی در جهرم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جهرم گفت: یکی از شهروندان با مشاهده این نوع گربه سان که ضیف و نیمه جان بوده است بلافاصله با اداره محیط زیست شهرستان جهرم تماس گرفته و این گونه کمیاب را جهت مراقبت و نگهداری به ماموران محیط زیست جهرم تحویل دادند.

محمدزمان سلطانی افزود: این کاراکال وحشی پس از اقدامات اولیه به منظور اقدامات درمانی تکمیلی به شیراز انتقال خواهد یافت.

این نوع گربه‌سان کمیاب برای نخستین بار است که در منطقه دوزه مشاهده شده است، شهر دوزه در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرستان جهرم در فارس قرار دارد.

کاراکل‌ها دارای قامت بلند و استخوانی، گوش‌های بزرگ و مثلثی شکل و یک دسته موی سیاه و بلند در نوک آن (تقریبا 6 سانتی متر)، دست و پای بلند، دم متوسط بدون انتهای سیاه رنگ، کف پای پهن، موهای بدن به طور یکنواخت به رنگ قهوه‌ای روشن یا دارچینی است. از معدود گربه‌سانانی است که هیچ خط و خالی روی بدنش وجود ندارد که احتمالا سازگاری برای زیستن در مناطق کویری است.
کاراکال یکی از 8 گونه گربه سان موجود در کشور است که به عنوان سیاهگوش بیابان نیز نامیده می‌شود. پراکنش این گونه محدود به آفریقا و آسیا است.

شهر دوزه در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرستان جهرم قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار