مهرزاد حمیدی: نباید چهارشنبه‌سوری را از شکل اصلی سنت‌های دیرینه به خطرآفرینی تغییر دهیم

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به ابلاغ بخشنامه آمادگی‌ مقابله با خطرات احتمالی چهارشنبه آخر سال به مدارس اشاره و تاکید کرد نباید شکل اصلی سنت‌های دیرینه را به خطرآفرینی تغییر دهیم.

کد مطلب: ۹۰۱۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مهرزاد حمیدی: نباید چهارشنبه‌سوری را از شکل اصلی سنت‌های دیرینه به خطرآفرینی تغییر دهیم

مهرزاد حمیدی در نشست خبری که صبح امروز در حاشیه برگزاری گردهمایی مشترک معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: «چهارشنبه آخر سال سنتی است که از گذشته وجود داشته است. اما برگزاری این مراسم، در برخی از خانواده‌ها تعطیلات عید را تلخ می‌کند و بچه‌هایی آسیب می‌بینند و مشکلاتی به وجود می‌آید.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش افزود: «ما نباید رسم و رسوماتی که از قبل وجود داشته است و هیچ کسی آسیب نمی‌دیده است را تحت‌الشعاع قرار دهیم و شکل اصلی سنت‌های دیرینه را با خطرآفرینی تغییر دهیم.»

او ادامه داد: «برای چهارشنبه آخر سال، دستورالعملی را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا مدیران مدارس آگاهی‌های لازم را در این ایام به دانش‌آموزان بدهند.»

حمیدی گفت: «به معلم‌ها توصیه شده است با زبان اثربخش خود مطالب را به دانش‌آموزان انتقال دهند. آموزش‌ها شامل موارد آگاهی بخش و هشدار نسبت به مسائلی است که ممکن است خطرآفرین باشد.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: «به معلمان و مدیران گفته شده است که چگونه توصیه‌های لازم را ارائه دهند و از طریق انحمن و اولیا به خانواده‌ها نیز چه مسائلی را آموزش دهند.»

او به برپایی مانور مقابله با حریق و خطرات چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: «امسال کار جدیدی داشته‌ایم و مانور مقابله با حریق و خطرات چهارشنبه آخر سال در استان‌های کشور را برگزار کرده‌ایم. این مانور هشداری است تا فضاسازی اجتماعی شکل بگیرد و اثرگذار باشد. همچنین، تعامل خوبی را با آتش‌نشانی و هلال احمر در این زمینه ایجاد کرده‌ایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار