عبدالرضا فولادوند: امروز امنیتی که به مدد خون شهیدان و ایثارگران در ایران عزیز وجود دارد با گسترش فرهنگ تربیت صحیح در حال تداوم است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به جد اعتقاد دارم اگر در طول سالهای اخیر مربیان تربیتی، معاونان پرورشی، مشاوران و سایر کارکنان مدرسه در حوزه فعالیت های فرهنگی کار نمی کردند امروز شاهد گسترش بیشتر آسیب های فردی و اجتماعی بین دانش آموزان و جامعه بودیم.

کد مطلب: ۹۰۱۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
عبدالرضا فولادوند: امروز امنیتی که به مدد خون شهیدان و ایثارگران در ایران عزیز وجود دارد با گسترش فرهنگ تربیت صحیح در حال تداوم است

فولادوند که در گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت بدنی، روسای ادارات، کارشناس مسئولان، کارشناسان و مسئولین مراکز پرورشی شهر تهران در کانون فرهنگی تربیتی شهر تهران حضور یافته بود گفت: به جد اعتقاد دارم اگر در طول سالهای اخیر مربیان تربیتی، معاونان پرورشی، مشاوران و سایر کارکنان مدرسه در حوزه فعالیت های فرهنگی کار نمی کردند امروز شاهد گسترش بیشتر آسیب های فردی و اجتماعی بین دانش آموزان و جامعه بودیم.

وی افزود: علاوه بر مهار آسیب های اجتماعی، برقراری امنیت از نوع آرامش روانی، فرهنگی از دیگر تاثیرات معاونت پرورشی و فرهنگی در سطح استان و معاونت پرورشی و تربیت بدنی در مناطق بوده است.

امروز امنیتی که به مدد خون شهیدان و ایثارگران در ایران عزیز وجود دارد با گسترش فرهنگ تربیت صحیح در حال تداوم است. امنیت امروز باعث رشد و شکوفایی در جامعه خواهد شد.

فولادوند با تشکر از عوامل تربیتی موثر در مدارس اظهار داشت: نشاط امروز نیاز اول جامعه است. سیاست امروز آموزش و پرورش، مدرسه محوری، امنیت فرهنگی و نشاط بین دانش آموزان است. دوران صدور بخشنامه های یکسویه گذشته است و مدرسه باید با مدیریت خودآگاهانه در تربیت شاد دانش آموزان برنامه ریزی و اقدام نماید. امروزه نیازی به ابلاغ هر روزه نامه و بخشنامه به مدارس وجود نداشته و ضرورتی بیش از این در خصوص فعالیت های امورتربیتی با رویکردهای نشاط آفرین احساس می شود.

در این گردهمایی معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران نیز پیش از سخنان فولادوند، گزارشی از اقدامات در طول سال تحصیلی ارائه نمود و با بازخوانی بخش های مهم و مرتبط از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش امورتربیتی و معاونت پرورشی و تربیت بدنی در مناطق را در این خصوص تشریح کرد.

کریمی گفت: جای دقت و تامل فراوان است تا با مطالعه دقیق بیانیه گام دوم در برنامه ریزی سال های آینده به ویژه سال تحصیلی پیش رو فعالیت هایی در دستور کار قرار گیرد که رویکردهای گام دوم را محقق خواهد نمود.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران افزود: تصمیم داریم اواخر سال تحصیلی با تجمیع بخشنامه ها و مستندات لازم و با ایجاد رویکردهای نوین زمینه کاهش فعالیت های ابلاغی، تمرکز بر روی مدرسه محوری و حذف بخشنامه های موردی را در دستور کار قرار دهیم و در اوایل تابستان با انتشار مجلد کاملی از مستندات و شیوه نامه های پایدار برای مدارس باعث چابک سازی، تسریع در امور و کیفیت بخشی شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار