میررضا شفیع پور: فعالیت‌های پژوهشی گامی مهم در جهت شناخت خداوند است

شهرری (پانا)- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در بیستمین همایش استانی نجوم که در پژوهش‌سرای رازی در ناحیه یک ری برگزار شد گفت: فکر کردن در عالم طبیعت و پژوهش درباره آن به خودشناسی و خدا شناسی می انجامد .

کد مطلب: ۹۰۱۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
میررضا شفیع پور: فعالیت‌های پژوهشی گامی مهم در جهت شناخت خداوند است

میررضا شفیع پور در ادامه گفت: بشـر در طى هزاران سـال که از زمان پیدایش انسان بر روى کره زمین مى گذرد با معماهای زیادی روبه‌رو بوده است و با نگریسـتن به آسمان درباره اسرار عالم تأمل و تحقیق کرده است.

او با اشاره به نیازها و اختراعات بزرگ و اساسی بشر در طی دوران تکامل خود افزود: آتش و خط از بزرگترین اختراعات انسان بوده و پس از آن معماهای دیگری از قبیل خلقت انسان و آفرینش که منجر به پدید آمدن علم فلسفه و همچنین معمای آسمان و فضا و ستارگان که منجر به پدید آمدن علم نجوم شد.

شفیع‌پور با تاکید بر این‌که علم نجوم علم بســیار جــذاب و هیجان انگیزی اســت که افــراد مختلــف در جامعــه دانش‌‌آموزی و دانشجویی ما علاقه زیــادی به آن دارند، ادامه داد: اکنون فرصت مناســبی برای پرورش هرچه بیشتر این علاقه است که این کار را می تــوان با قراردادن امکانات در اختیار بچه‌ها و بهره‌گیری از ابزارهای تجربی برای مشــاهده مستقیم انجام داد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: با توجه به نقش علم نجوم و تأثیر آن بر دانش و توســعه پایدار، ایــن علم می‌تواند در برنامه‌های درســی مثل علوم، فیزیک یا جغرافی نقش مهم و شایسته‌ای ایفــا کند و با توجه به اشــتیاقی که این علــم برمی‌انگیزد، سبب ترویج آگاهی‌های جهانی درباره علوم بنیادی شود.

شفیع‌پور لزوم آموزش علوم در یک برنامه منظم از دوره ابتدایی تا متوســطه با در نظر گرفتن استانداردهای سواد نجومی را امری ضروری در سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: ایــن امر علاوه بر تأمین حداقل اهداف دانشی مهارتی، سبب تشویق دانش‌آموزان به تحصیــل در حوزه علوم و فناوری خواهد شــد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار