میر رضاشفیع پور: دانش آموزان ایده پردازتضمین کننده جامعه موفق آینده خواهند بود

تهران(پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران درسومین جشنواره ایده های برتر دانش آموزی در شهرری قرن بیست و یکم را عصر انفجار دانش دانست.

کد مطلب: ۹۰۸۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
میر رضاشفیع پور: دانش آموزان  ایده پردازتضمین کننده جامعه موفق آینده خواهند بود

میررضا شفیع پور با اشاره به اینکه انسان های ایده پرداز و کسانی که ایده های خود را به خلاقیت و خلاقیت را به ابتکار منتهی می کنند معمولا انسان هایی هستند که جهان را تغییر می دهند، اظهار کرد: اگر امروز در جایگاهی از آسایش قرار گرفته ایم بی شک محصول کار همین ایده پردازان، مصلحین، معلمین، مخترعین و مبتکرین در جامعه می باشد .

او افزود: امروزه قرن بیست و یک را عصر انفجار دانش می دانند و برخی از این عصر به عنوان عصر فناوری یاد می کنند و عده ای پا را نیز فراتر گذاشته و معتقدند شاید عصر انسان نامیرا نیز در این قرن رقم بخورد .

شفیع پور با اشاره به اینکه امروزه تحولات بزرگی در عرصه علم، دانش و فناوری رخ داده که تاثیرات ان هم در دنیا و هم در کشور بی بدیل است، تاکید کرد: سرعت و تغییرات در جهان به شکلی اتفاق می افتد که تمام نظام های آموزشی را با چالش روبرو کرده است .

این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه امروزه آموزش های غیر رسمی و شبکه های اجتماعی و مجازی از آموزش‌های رسمی پیشی گرفته اند، تصریح کرد: دغدغه کارگزاران نظام آموزشی جهان دیگرامروز آموزش سواد از نوع اول به معنای خواندن و نوشتن نیست چرا که امروز سواد نوع اول جزو حقوق اولیه هر شهروندی است که در هر گوشه جهان به دنیا آمده باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تاکید بر اینکه امروزه نظامهای آموزشی جهان را با این معیار می سنجند که چه تعداد ایده پرداز و محقق تربیت کرده اند، خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش به دنبال تحول می باشد باید از پژوهش سراها و فراهم نمودن بستر تحقیق برای دانش آموزان شروع کند چر که ما به هر میزانی که دانش اموزان را به سمت ایده پردازی سوق دهیم در آینده موفق تر خواهیم بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار