برگزاری کارگاه تربیت مدرس کاهش آسیب های اجتماعی درشیروان

شیروان(پانا)- یک دوره کارگاه تربیت مدرس کاهش آسیب های اجتماعی ویژه مشاورین و مربیان تربیتی در کانون شهید سمیه شهرستان شیروان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۰۰۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه تربیت مدرس کاهش آسیب های اجتماعی درشیروان

رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در این کارگاه گفت:این کارگاه آموزشی تربیت مدرس با هدف کاهش آسیب های فضاهای مجازی در دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم با همکاری استانداری خراسان شمالی برگزار گردید.

دکتر علیرضا زارع با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی روز به روز در جامعه بیشتر می شود افزود: برای اجرای این طرح در مدارس سعی شود همراه با اثربخشی آن باشد و کاری را که به ما سپرده شده است را تلاش نماییم که به درستی انجام دهیم.

وی در پایان از برگزاری آزمون به صورت مجازی و آنلاین همراه با صدور گواهی حضور در صورت موفقیت در آزمون پایانی خبر داد.

کارشناس ارشد مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز در این کارگاه افزود: در این کارگاه 8 ساعته تربیت مدرس کاهش آسیب های اجتماعی 100 نفر از مشاورین و مربیان تربیتی از شهرستان های شیروان و فاروج حضور داشتند.

علیرضا خالق پناه گفت: مشاورین و مربیان شرکت کننده در این کارگاه جدید ترین اطلاعات را در زمینه های فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی آموخته و در دبیرستان های دوره اول و دوم به دانش آموزان منتقل خواهند نمود.

دکتر اسماعیل کفاش مسئول سازمان فضای مجازی استان خراسان شمالی و مدرس این کارگاه در رابطه با امنیت کاربری، زبان و تکنیک های اقناعی، رژیم مصرف رسانه، ناامنی اجتماعی در فضاهای مجازی (محتوا و برقراری ارتباط غیر مفید، حضور بی مورد و نا مناسب در فضای مجازی، سوء استفاده مالی و غیر مالی از اعضای خانواده)، قرارگیری در معرض شایعات، ابزارهای درون اینترنت، تعریف امنیت و اطلاعات، سطوح امنیت، آنتی ویروس ها، تاریخچه رسانه، راهکارهای مواجهه با چالش های رسانه ای و ... مطالبی را برای حاضرین مطرح نمود.

حسین ناصری معاون آموزشی سازمان فضاهای مجازی استان خراسان شمالی و دیگر مدرس این کارگاه در رابطه با انواع شبکه های اجتماعی، تاریخچه راه اندازی اینترنت در دنیا و ایران، دهکده جهانی اطلاعات، فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی و اینترنت، نسل های مختلف وب، شناسایی نیازهای دانش آموزان در فضاهای مجازی و معرفی برخی از سایت ها و شبکه های اجتماعی مناسب و متناسب با سن آنان، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، عینک هوشمند گوگل و نظارت و مدیریت والدین در هنگام استفاده دانش آموزان از فضاهای مجازی بیان نمود.

سید محمد رسول مشیریان دبیر قرارگاه بین المللی رسانه مدار و یکی دیگر از مدرسان این کارگاه نیز در رابطه با انواع بازی و سواد بازی، سواد رسانه ای، سواد دیجیتال، رفتار رسانه ای، تولیدات رسانه ای، جریان های رسانه ای، بازی های رایانه ای، فرصت ها و تهدیدهای بازی های رسانه ای، تفاوت های اصلی و بنیادی بازی های رسانه ای با سایر هنرهای موسیقی، انیمیشن و سینما(همزاد پنداری، خود پنداری، شرطی سازی، خلاقیت) و معرفی تعدادی از بازی های مفید و سالم ایرانی مطالبی را ارائه نمود.

قرائت قرآن توسط محمود دوستار مقدم مدیر کانون فرهنگی تربیتی شهید بهشتی، ارائه فایل های آموزشی در قالب پاورپوینت، کلیپ و ضیافت نهار از دیگر برنامه های این کارگاه بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار