معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان خبرداد :

آغاز به کار بررسی آثار جشنواره نوجوان سالم استان خوزستان

اهواز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از آغاز به کار بررسی آثار جشنواره نوجوان سالم استان خوزستان خبرداد .

کد مطلب: ۸۹۹۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار بررسی آثار جشنواره نوجوان سالم استان خوزستان

محمود معزی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در حاشیه بازدید از دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم در محل دبیرستان شهداء ناحیه یک اهواز گفت : به منظور گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مقابله با رفتارهای پرخطر از امروز اثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم استان خوزستان داوری خواهد شد .
وی با بیان اینکه خوشبختانه نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی در میزان ارسال اثار داشتیم افزود : آثار ارسالی متنوع ؛ متبکرانه ، و نشان از فعالیت گسترده مخاطبان دارد
معزی هدف از برگزاری این جشنواره را آگاه سازی خانواده ها ، هوشیار کردن آنها ، افزایش دانش اولیاء و آگاه نمودن دانش آموزان بخصوص دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم نسبت به آسیب های اجتماعی است دانست و ادامه داد : محورهای جشنواره نوجوان سالم هر ساله در خصوص پیشگیری از مصرف دخانیات ، سوء مصرف مواد مخدر و پیشگیری از خشونت و در رشته هایی مانند نرم افزار،عکس،فیلم کوتاه،روزنامه دیواری،مقاله،ابتکارات پیشگیری،نقاشی و انشاء برای سه دوره تحصیلی برگزار میشود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان ؛ با اشاره به این مطلب که اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان برنامه های متنوعی به منظور آموزش اقدامات پیشگیرانه به دانش آموزان دارد ؛ افزود : در ارتباط با آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی ، استفاده هدفمند و موثر از فضای مجازی و دیگر آسیب های اجتماعی برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته است و در دوسال پیاپی اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی با برنامه ریزی و تلاش مضاعف توانسته مقام اول کشور را از لحاظ میزان رتبه های کسب شده دریافت نماید..


معزی با تقدیر از آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز به جهت میزبانی شایسته از دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم ، تصریح کرد : جشنواره نوجوان سالم نقش موثری در فرهنگ سازی اجتماعی کردن امر مبارزه با آسیب ها در جامعه ایفا میکند .

سید جاسم موسوی اصل مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به رسالت جشنواره نوجوان سالم ، گفت : مراقبت از خود در واقع کناره گیری از رفتارهای پرخطر است و در نهایت باعث در پیش گرفتن شیوه های زندگی سالم و دوری از رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی خواهد شد.

وی بر افزایش شناخت و آگاهی درباره رفتارهای پرخطر تاکید کرد و افزود: باید با انجام برنامه های مختلف مهارت های خود مراقبتی را تقویت و به دیگران نیز انتقال دهیم.

موسوی اصل برگزاری جشنواره نوجوان سالم در مقطع متوسطه را اقدام موثری در جهت تمرین این مهارت ها دانست و ادامه داد: جشنواره نوجوان سالم فرصتی است تا در کنار هم به تقویت مهارت های خود برای مقابله و جلوگیری از رفتارهای پرخطر بپردازیم .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم در ناحیه یک اهواز مستقر است ، افزود : بیش از 1400 اثر از ناحیه یک اهواز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار