در اولین روز از هفته کتابخانه گردی سواد آموزان استان سمنان برگزار شد؛

بازدید سوادآموزان به همراه کارشناسان سواد آموزی از کتابخانه های سطح استان

سمنان (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد: در راستای اجرای تفاهم نامه نهضت سواد آموزی با نهاد کتابخانه های سطح استان، در اولین روز از هفته کتابخانه گردی، سواد آموزان استان سمنان در شهرستان ها و مناطق به همراه آموزش دهندگان و کارشناسان سواد آموزی، از کتابخانه سطح استان دیدن کردند.

کد مطلب: ۸۹۹۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بازدید سوادآموزان به همراه کارشناسان سواد آموزی از کتابخانه های سطح استان

اسماعیل ادهم افزود: سواد آموزان استان سمنان به همراه آموزش دهندگان و کارشناسان سواد آموزی، ضمن بازدید و آشنایی با بخش های مختلف کتابخانه ها و صحبت با کتابداران، عضو کتابخانه شدند. این برنامه در شهرستان سمنان به صورت متمرکز استانی برگزار گردید و مقرر شد در هفته آتی با حضور مدیران کل دو دستگاه، تفاهم نامه نهایی امضا شود.

لزوم ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در بین نوسوادان

وی با عنوان این مطلب که این اقدام با هدف توسعه فرهنگی و تحکیم سواد صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن به عنوان یک ارزش اجتماعی در جامعه علی الخصوص در بین نوسوادان، ضرورت ویژه ای دارد.

وی ضمن اشاره به اهمیت تعامل نهضت سوادآموزی و کتابخانه های عمومی، گفت: تعامل و همکاری با توجه به هدف مشترک دو نهاد که ترویج فرهنگ مطالعه و پرورش استعدادهای پژوهشی و فرهنگی است، بسیار مفید و سودمند خواهد بود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: تفاهم‌نامه سازمان نهضت سوادآموزی و کتابخانه عمومی استان سمنان، با عنایت به‌فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری دستگاه‌های علمی، فرهنگی در برنامه‌های سوادآموزی و استفاده از توان و ظرفیت‌های متقابل در راستای ترویج فرهنگ سوادآموزی و ارتقای سطح مطالعه نوسوادان جامعه منعقد می‌شود.

ادهم افزود: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تعلیم و تربیت در همه سنین و همچنین سواد آموزی به عنوان یکی از ضرورت های جامعه اسلامی همواره مورد تاکید بود و رهبرکبیر انقلاب نیز با تشکیل نهضت سوادآموزی راهبردی همیشگی در ریشه کنی بیسوادی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی به عنوان یک اصل در سواد آموزی مطرح است و همکاری بین اداره کل کتابخانه ها و نهضت سوادآموزی تاثیر مستقیمی در تداوم سوادآموزی نوسوادان دارد، گفت: مشارکت دادن کتابخانه ها در طرح های حلقه های کتابخوانی و خواندن با خانواده، تامین بخشی از جوائز برگزیدگان مسابقات فرهنگی و کتابخوانی مشترک، ارسال یک نسخه از کتاب های درحال تدریس به کتابخانه های عمومی و ارائه کتب صوتی و فایل های مرتبط جهت نوسوادان عضو کتابخانه های عمومی نیز از جمله تعهدات معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در تفاهم نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار