نگرانی استاندار سمنان از روند خالی از سکنه شدن روستاها

سمنان (پانا) - استاندار سمنان با اظهار نگرانی از روند خالی از سکنه شدن روستاها خواستار توجه بیشتر به مناطق روستایی شد.

کد مطلب: ۸۹۹۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی استاندار سمنان از روند خالی از سکنه شدن روستاها

علیرضا آشناگر در آیین گرامیداشت روز درختکاری در درجزین اظهار کرد: باید با احیای مجدد روستاها از تداوم این پدیده جلوگیری کرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی اقدامات خوبی انجام داده است.

استاندار سمنان با اشاره به کویری بودن بخش عمده گستره جغرافیایی این استان افزود: تنها ۲۰ درصد جمعیت استان سمنان در مناطق سرسبز اسکان دارند.

وی بر ضرورت جلوگیری از پیشروی کویر و بیابان‌زایی به ویژه در مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: باید برای جلوگیری از توسعه و گسترش بیابان و کویر در استان اقدامات اساسی صورت گیرد.

آشناگر با بیان اینکه استان سمنان بیش از ۸۰ درصد این استان را کویر فراگرفته است، خاطرنشان کرد: استان سمنان به توسعه جدی فضای سبز نیاز دارد.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ هم‌زیستی مردم با درخت و زندگی با طبیعت باید در بین آحاد اقشار جامعه نهادینه شود گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند با اقدامات موثر و استفاده از مشارکت مردم، در حوزه حفظ منابع طبیعی نقش پر رنگی ایفا کنند.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به جدی بودن مشکل کم‌آبی در این استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۷ درصد منابع آبی استان برداشت و مصرف می‌شود.

وی بر ضرورت توجه بیشتر به طرح‌های آبخیزداری تاکید و اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های آبخیزداری در استان در دستور کار قرار گرفته و دولت نیز اعتبارات خوبی به این حوزه تخصیص داده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با بیان اینکه دولت نگاه خوبی به منابع‌طبیعی و محیط‌زیست دارد، ادامه داد: دکتر روحانی همواره تاکید کرده اند که دولت تدبیر و امید، دولت محیط زیست است و ما نیز باید در استان، حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست را جدی بگیریم.

وی با اشاره به کیفیت خوب انار درجزین گفت: توسعه باغ‌های انار این ‌منطقه و افزایش محصولات آن، می‌تواند به رونق اقتصادی و جذب گردشگر در منطقه موثر باشد.

شاهمیری شهردار درجزین نیز از آغاز فاز اول عملیات اجرایی مجموعه یاقوت سرخ درجزین خبر داد و گفت: یک بوستان گل و گیاه نیز در مجموعه یاقوت سرخ درجزین راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تفرجی منطقه درجزین ادامه داد: امروز پرواز آزمایشی سایت پرواز پاراگلایدر در مجموعه یاقوت سرخ انجام‌ می شود.

شهردار درجزین با اشاره به نشست روز گذشته شهرداران پنج شهر همجوار گفت: با عقد تفاهم‌نامه‌ای پنج ‌جانبه بین شهرداری‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، درجزین و شهمیرزاد، قرار است که یک کمربند سبز در مسیر شهمیرزاد تا سرخه با عنوان "مسیر سبز" ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار