بیش از ۱۵۰ روستا در اردبیل خالی از سکنه هستند

اردبیل (پانا) - مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل گفت: بیش از ۱۵۰ روستا در استان اردبیل خالی از سکنه هستند.

کد مطلب: ۹۲۶۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۵۰ روستا در اردبیل خالی از سکنه هستند

میرعلی رحیمی زاد، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل درجلسه ستاد پشتیبانی اردو‌های جهادی و محرومیت زدائی سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: از هزار و ۸۰۰ روستای استان اردبیل بیش از ۱۵۰ روستا خالی از سکنه بوده و برای جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها و رونق بخشی به اقتصاد روستایی نیازمند توجه جدی به مطالبات و کمبود‌های اهالی ساکن در این مناطق هستیم.

او روستائیان و عشایر را در خط مقدم تولید معرفی کرد و افزود: باید به صورت عملی گام‌های جدی در حمایت از اشتغال پایدار انجام پذیرفته و با توجه به رفع هر چه سریع کمبود‌ها توسعه استان و منطقه را رقم زد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل با قدردانی از اقدامات ارزنده و مناسب گروه‌های بسیج سازندگی و دستگاه‌های مرتبط در رفع محرومیت از روستاها، ادامه داد: با تمام توان در حمایت از روستا‌های محروم و ایجاد اشتغال در این مناطق در تلاش خواهیم بود تا به رونق تولید و کارآفرینی که از دغدغه‌های مهم موجود است، دست یابیم.

رحیمی زاد یادآور شد: در برخی از روستا‌هایی که خالی از سکنه هستند، مشاهده می‌شود که امکانات مناسبی برای ادامه فعالیت و ماندگاری در منطقه وجود دارد، اما به دلیل عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود و سوق ندادن امکانات به سمت تولید، مهاجرت از روستا‌ها به کلانشهر‌ها انجام پذیرفته است.

به گفته او انتظار هماهنگی کامل از دستگاه‌های اجرایی وجود دارد تا با رایزنی صحیح و اولویت بندی نیاز‌ها اقدامات جهادوار برای برطرف سازی مشکلات انجام پذیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اردبیل با بیان اینکه وضعیت کنونی کشور ایجاب می‌کند تا تفکر جهادی در ارکان مختلف گسترش یابد، افزود: بسیاری از کشور‌های مستبد جهان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم درصدد ضربه به نظام بوده و تنها راه مقابله با چنین هجمه وسیعی احیای روحیه بسیحی و کار جهادوار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار