اتوبوس گردشگری در 4 شهرستان استان سمنان

بزرگترین هفت سین سال در خیل‌خان

سمنان (پانا) - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از راه ‌اندازی اتوبوس گردشگری در چهار شهرستان این استان در ایام نوروز خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۹۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اتوبوس گردشگری در 4 شهرستان استان سمنان

مهدی جمال در نشست با فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بدون همراهی و همکاری بخش خصوصی موفق نخواهد شد.

وی با اشاره به فرصت تعطیلات نوروزی برای معرفی بیشتر جاذبه‌های استان و کمک به رونق صنعت گردشگری در استان افزود: علاوه بر اتوبوس‌ گردشگری، امسال مینی‌بوس گردشگری بسطام و خرقان در ایام نوروز فعال خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر لزوم همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: معرفی پتانسیل‌های استان سمنان نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

جمال از معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در برخی استان‌های غربی و مرکزی کشور خبر داد و اضافه کرد: تبلیغات در خصوص جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان سمنان از استان‌های مبدا و از جمله از ایلام و قزوین و... انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان از صنایع دستی متنوعی برخوردار است از ایجاد بستری مناسب برای عرضه این تولیدات خبر داد و گفت: امسال در ایام نوروز در تمامی شهرستان‌های استان سمنان، بازارچه‌های صنایع دستی دایر می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، از رونمایی از بزرگترین سفره هفت سین سال در خانه سنتی خیل‌خان مهدیشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این سفره با استفاده از صنایع دستی تمامی شهرستان‌های استان سمنان تزئین می‌شود.

به گزارش پانا، برگزاری جشنواره‌های سمنو پزان و گل نرگس، برپایی تورهای درون شهری، تورهای طبیعت گردی و کویرگردی و زیارتی، استقرار راهنمایان گردشگری دو زبانه در برخی آثار تاریخی پربازدید و.. از جمله برنامه‌هایی است که نوروز امسال در استان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار