مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

بیش از 80 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی در طرح حافظان جزء سی‌ام قرآن شرکت کردند

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در همایش بزرگ حافظان جزء سی‌ام قرآن کریم گفت: بیش از 80 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی در طرح حافظان جزء سی‌ام قرآن شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۹۹۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 80 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی در طرح حافظان جزء سی‌ام قرآن شرکت کردند

مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در همایش بزرگ حافظان جزء سی‌ام قرآن کریم (طرح بشارت) که در سالن تقوا برگزار شد، گفت: بیش از 80 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی در طرح حافظان جزء سی‌ام قرآن شرکت کردند.

یزدان‌پناه افزود: قرآن بهار دلهاست و هر کس با قرآن انس بگیرد، خداوند به او آرامش، اعتماد به نفس، صبر و مهربانی را عطا می‌کند که در سایه‌ی آن‌ها می‌تواند استعدادهای خود را شکوفا سازد و قله‌های علم و معرفت را فتح نماید.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند: «یکی از چیزهایی که می‌تواند تدبر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است» اظهار کرد: حافظان قرآن به‌ویژه کودکان و نوجوانان، فرشتگانی هستند که راه درست را از دوران خردسالی برگزیده‌اند و حضور در چنین جمع معنوی برای هر کس فرصتی باارزش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از معاونت پرورشی و فرهنگی و همچنین رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان و همکاران‌شان برای برگزاری چنین مراسم باشکوهی خاطرنشان کرد: بی‌شک خدمت و فعالیت در حوزه‌ی قرآن و تعالیم اسلامی و مذهبی، علاوه بر نتایج و ثمرات دنیایی، خیر و حسنات اخروی را نیز نصیب دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت می‌کند و توشه‌ای گران‌بها برای آخرت آنان محسوب می‌شود.

سپس، آیت‌الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم به ﻣﺴﺆولان، مربیان و دانش‌آموزان حافظ قرآن کریم، گفت: انس با قرآن و ارتباط مداوم با آن، سبب تلطیف روح و آرامش قلبی انسان می‌شود و چه زیباست که این ارتباط در دوران کودکی شکل بگیرد تا برکات آن در زندگی آینده‌ی افراد نیز به بار بنشیند.

وی همچنین حفظ قرآن را یکی از کارهای مفید برای دانش‌آموزان دانست و افزود: حافظان قرآن علاوه بر اینکه با حفظ آیات الهی، فهم خود از دین و ایمان را تقویت می‌کنند، قوه‌ی حافظه‌ی خود را نیز بارورتر و فعال‌تر می‌کنند که این امر مستقیم در حوزه‌ی یادگیری آنان تاثیر مثبت می‌گذارد و بخش مهمی از اهداف تعلیم و تربیت را پوشش می‌دهد.

سپس، دکتر باقری، معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: حافظان قرآن کریم در درجات بالای بهشت قرار می‌گیرند و طبق روایات اسلامی هر حافظ قرآن می‌تواند چهل‌نفر را با خود وارد بهشت کند که این نکته بیانگر جایگاه والای حافظان قرآن است.

باقری افزود: در طرح بشارت، دو میلیون و سیصد هزار دانش‌آموز و پانصد هزار معلم در سطح کشور شرکت کرده‌اند و امیدواریم در سال آینده با برنامه‌ریزی بهتر بتوانیم این جامعه آماری را افزایش دهیم تا روح قرآن در نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش جریان داشته باشد.

سپس حنانه خلفی، رتبه اول حفظ قرآن کریم با حضور در جایگاه، راه‌های تسهیل‌گر برای حافظ کل قرآن شدن را برشمرد و افزود: پیش از هر چیز لطف خداوند و استعدادی ذاتی شخص است که به او در این راه کمک می‌کند. همچنین محیط خانواده اگر قرآنی باشد، بسیار اثرگذار خواهد بود و اطرافیان می‌توانند مشوقان اصلی افراد برای قدم گذاشتن در راه حفظ قرآن و استمرار در این مسیر باشند.

گفتنی است از ویژگی‌های خاص حنان خلفی این است که می‌تواند اسامی سوره‌های قرآن کریم را به ترتیب در کمتر از یک دقیقه بگوید و مکی و مدنی سوره‌ها را مشخص نماید. همچنین او قادر است آیات قرآن را از بالا به پایین قرائت کند و بر ترجمه و مفردات قرآن نیز مسلط است.

در آغاز این همایش، پوریا ریحانی دانش‌آموز نوجوان آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد و حاضران در سالن، سرود جمهوری اسلامی ایران را با هم زمزمه کردند و در بخش دیگری از این مراسم باشکوه، دو هزار دانش‌آموز حافظ قرآن کریم که در سالن تقوا حضور داشتند، سه سوره از سوره‌های جزء سی‌ام قرآن کریم را هم‌خوانی کردند و گروه نمایشی از شهر مشهد مقدس، برنامه‌ای شاد با محتوای قرآنی اجرا نمودند.در پایان این مراسم به هفت نفر از حافظان قرآن کریم با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار