مدیرکل قرآن و عترت آموزش و پرورش:حفظ قرآن باید به یک فرهنگ در بین دانش آموزان تبدیل شود

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر حفظ قرآن توسط دانش آموزان و تبدیل آن به فرهنگ، گفت: فرهنگ قرآنی باید در طول زندگی دانش آموزان جریان داشته باشد.

کد مطلب: ۸۹۶۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل قرآن و عترت آموزش و پرورش:حفظ قرآن باید به یک فرهنگ در بین دانش آموزان تبدیل شود

به گزارش مهر، محمد رضا مسیب زاده روز یکشنبه در همایش چهار هزار نفری دانش آموزان حافظ جزء سی ام قرآن کریم در مصلای تبریز، اظهار داشت: موفقیت انسان در زیر سایه زحمات پدر، مادر و معلمان است که اگر توام با فرهنگ قرآن باشد، زندگی انسان را بیمه می کند.

وی با بیان اینکه همایش حافظان قرآن یک برنامه دو ساعته نیست، افزود: فرهنگ قرآنی باید در طول تمام لحظات زندگی ما جاری باشد.

مصیب زاده اظهار داشت: حفظ جز سی قرآن تبلور مشارکت تمامی مسئولان است و آغاز راهی برای شما دانش آموزان که مدال حافظ قرآنی را به سینه چسباندید.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این همایش با اشاره به مانوس شدن دانش آموزان با قرآن و سیره اهل بیت در سایه نظام جمهوری اسلامی، گفت: قرآن حلقه اتصال زمینیان با آسمانیان است.

جعفر پاشایی افزود: جریان سازی و فرهنگ سازی آموزش، قرائت، مفاهیم قرآن در بطن جامعه بخصوص مدرسه مهم ترین رسالت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه هر هفته نماینده ولی فقیه از حافظان قرآن و فعالان در راستای توسعه فرهنگ قرآن تجلیل می کند، اظهار داشت:تقدیر امام جمعه تبریز از فعالان قرانی در نماز جمعه، درس بزرگی برای ما مسئولان تعلیم و تربیت است.

پاشایی با بیان اینکه بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش سهم استان تربیت ۷۰ هزار دانش آموز حافظ جز سی قران بود، افزود: با استقبال دانش آموزان این تعداد به ۲۱۳ هزار دانش اموز رسیده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی استان دارای ۵۴ دارالقرآن است و اولین دارالقرآن عشایری کشور در آذربایجان شرقی افتتاح شده است.

کد خبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار