35میلیارد ریال برای مدیریت مصرف آب در آذربایجان غربی اختصاص یافت

ارومیه(پانا)-سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: امسال در حوزه فرهنگسازی و تغییر رفتارها و مدیریت مصرف آب 35 میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۸۹۹۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
35میلیارد ریال برای مدیریت مصرف آب در آذربایجان غربی اختصاص یافت

پیمان آرامون در آیین روز درختکاری افزود: بر اساس اقدامات دولت در احیای دریاچه ارومیه گام های مهمی برداشته شده و در حوزه فرهنگسازی و مدیریت مصرف آب امسال این میزان اعتبار برای اجرای برنامه های فرهنگی اختصاص یافت.


وی اظهار داشت: طبق فرهنگسازی های صورت گرفته کشت محصولات سازگار با محیط زیست و کم آب بر در استان با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و کم آبی ترویج می شود که افراد زیادی در این راستا توجیه شده اند.


وی اضافه کرد: طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه به صورت جدی در حال اجراست و از تونل 36 کیلومتری نزدیک به 27 کیلومتر حفاری شده و با بهره برداری از پروژه ها سالانه در حدود 600 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود.


وی با بیان اینکه در آموزه های دینی و 2 اصل 45 و 50 قانون اساسی بر حفظ منابع طبیعی تاکید شده است، گفت: حراست از عرصه های طبیعی و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی از منویات مقام معظم رهبری است و این منابع به نسل های آینده تعلق دارد.


سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: کارگروه مبارزه با ساخت و سازها و متصرفان منابع طبیعی در استان تشکیل شده و با متخلفان و متصرفان منابع طبیعی که عرصه محیط زیست را تخریب و تصرف می کنند به شدت برخورد می شود.


وی ادامه داد: عرصه های منابع طبیعی با معیشت و اقتصاد استان ارتباطی تنگاتنگ دارد و طبیعت گردی از ظرفیت های منحصربه فرد آذربایجان غربی است که با حفظ و احیای عرصه های طبیعی می توان از این بستر در رونق گردشگری استان و ایجاد درآمد پایدار بهره گرفت.


در ادامه سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در محوطه سازمان جهاد کشاورزی استان به مناسبت روز درختکاری نهال غرس کرد.


آذربایجان غربی 2 هزار و 750 هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان 2 میلیون و 650 هزار هکتار عرصه مرتعی است.


سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور شعار امسال هفته منابع طبیعی را 'ﻣﻨﺎﺑﻊ‌ طبیعی، ﺑﺰرﮔ‌ﺘﺮیﻦ ﺳﺮﻣﺎیﻪ ملی' تعیین کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار