مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

۳۲۰۰ انشعاب غیرمجاز آب آذربایجان غربی به انشعاب دائم تبدیل شدند

ارومیه (پانا)- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون سه هزار و۲۰۰ انشعاب غیر مجاز به انشعاب دائم و مجاز تبدیل شده است.

کد مطلب: ۸۹۶۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
۳۲۰۰ انشعاب غیرمجاز آب آذربایجان غربی به انشعاب دائم تبدیل شدند

رسول اکبری در این خصوص اظهارداشت: امسال سه هزار و۲۰۰ انشعاب غیر مجاز به انشعاب دائم و مجاز در طی سال ۹۷ تبدیل شده است و طبق برآورد کارشناسان شرکت، تا پایان سال و در نهایت سال ۹۸ این میزان تبدیل افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به خانوارهایی که در ۱۱ماهه سال جاری از خدمات فاضلاب بهره‌مند شدند بیان کرد : در ۱۱ ماهه سال جاری و با تلاش نیروهای خدماتی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی ۲۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از خدمات فاضلاب شهری بهره مند شدند.

اکبری در خصوص خدمات آبرسانی شرکت افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری در بخش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان تعداد ۲۱ هزار ۸۰۰ خانوار جدید که عمدتا حاشیه‌نشین و یا ساخت و ساز جدید شده است، از خدمات آبرسانی بهره مند شده‌اند.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات به ۳۸ شهر استان به صورت متوازن انجام می گیرد و هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از خدمات این شرکت در بخش آبرسانی بهره مند بوده و تمام مردم استان در شهرهای مختلف از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه در ابتدای ایجاد شرکت آب و فاضلاب استان در سال ۷۱ تعداد جمعیت بهره مند از خدمات این شرکت ۹۷۶ هزار نفر بود افزود: این رقم در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۸۸۶ نفر و معادل کل جمعیت شهری استان است.

وی با بیان اینکه کیفیت آب از اولویت های مهم دیگری است که طی چند دهه اخیر به آن توجه جدی شده است، گفت: احداث تصفیه خانه های بزرگ آب و فاضلاب و احداث چندین آزمایشگاه کنترل کیفی بر اساس آخرین تکنولوژی و استانداردهای روز از اقدامات مهم در این حوزه بوده است.

اکبری گفت: استفاده از سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری روز دنیا با تکیه بر دانش بومی در زمینه سیستم های تله متری و اسکادا و همچنین هوشمندسازی شبکه های انتقال و توزیع آب، شرایط پایداری را در حوزه تأمین آب به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه توجه به کیفیت آب نیز مورد تاکید و توجه قرار دارد، افزود: هم اکنون ۱۲ تصفیه خانه مجهز و فعال در استان کار تصفیه آب را عهده دار هستند.

اکبری با تاکید بر اینکه در بحث تامین آب شرب نیز در استان اقدامات شاخصی انجام گرفته است اظهار داشت: تامین آب شرب استان از طریق ۲۰۳ حلقه چاه و ۱۱ دهنه چشمه انجام می گیرد و آذربایجان غربی ظرفیت تامین ۱۰ هزار و ۲۶۸ لیتر در ثانیه را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار