همزمان با هفته امور تربیتی؛

آیین تجلیل از معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران مدارس قم برگزار شد

قم(پانا)- آیین تجلیل از معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران نمونه مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش قم، همزمان با هفته امور تربیتی، امروز در مرکز آموزشی رفاهی معلمان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۹۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران مدارس قم برگزار شد

در این آیین که با حضور جمع کثیری از فعالان امور تربیتی مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد، «ناصر حمزه ای» معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته امور تربیتی و روز «امور تربیتی و تربیت اسلامی» به مقایسه و مرور فراز و نشیب سازوکارهای قانونی امور تربیتی در دهه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پرداخت.
وی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل شرایط خاص کشور، نیروهای انقلابی و دلسوز امور تربیتی به دنبال طاغوت زدایی و پاکسازی افکار بودند نه افراد؛
حمزه ای ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز درخت تنومند امور تربیتی به خوبی درخشید و با سازماندهی جدی تری در مدارس و عرصه های مورد نیاز ظاهر شد و کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشت.
وی با اشاره به اینکه در دهه سوم به دلیل وضعیت اقتصادی و فرهنگی، نوع نگاه ها به مسئله امور تربیتی عوض شد، افزود: در حال حاضر 41 هزار نیروی تربیتی و پرورشی در مدارس به ترویج گفتمان اسلام و انقلاب و آرمان های بلند انقلاب اسلامی همت می گمارند در حالی که این تعداد باید 130 هزار نفر باشد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در ادامه تصریح کرد: در سال 85 قانون احیاء معاونت پرورشی و در سال 90 هم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شد و نهایتا این موضوع در دو سال اخیر، به چشم اندازهای مناسبی رسیده است.
وی تاکید کرد: سال تحصیلی آینده شاهد تحولات شگرفی در ماموریت ها و مسئولیت های پرورشی در مدارس خواهیم بود به گونه ای که مدرسه محوری، حذف فعالیت های کم بازده، فعال شدن ستادهای تربیتی، گذراندن 176 ساعت ضمن خدمت توسط مدیران، بروز شدن توانمندی مشاوران، بازنگری در ارسال و عملکرد بخشنامه ها و آیین نامه های پرورشی و ... از آن جمله خواهد بود.
در این مراسم، رضا دلیریان رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و احمد غفاریان معاونت پرورشی ناحیه نیز طی سخنانی ضمن خوش آمدگویی و پاسداشت ایام هفته امور تربیتی، تلاش دست اندرکاران امور تربیتی و مشاوره در مدارس را مصداق صدقه جاریه عنوان و برای کلیه حاضران آرزوی موفقیت و پیروزی در هجمه ها و جنگ نرم دشمنان کردند.
تقدیر از چهار معاون پرورشی پیشکسوت ناحیه از جمله حسن مالکی نژاد مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، تجلیل از معاونان پرورشی، مربیان و مشاوران برگزیده ناحیه، اجرای حرکات نمایشی و مولودی خوانی نوجوانان عضو باشگاه ورزش باستانی ناحیه یک، توزیع کتاب «پول توجیبی» و قرعه کشی اعطای تسهیلات سفر 20 نفر به کربلای معلی از بخش های این مراسم بود که با حضور مسئولان ادارات امور تربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش و مسئولان معاونت های مختلف ناحیه یک صورت گرفت.
انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار