تاکید بر حقوق مکتسبه صاحبان باغات پایتخت

تهران (پانا)_اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی استفساریه شهردار در خصوص تعیین تکلیف ۶۲ باغ بر حقوق مکتسبه صاحبان این باغ ها تاکید کردند.

کد مطلب: ۸۹۹۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر حقوق مکتسبه صاحبان باغات پایتخت

شهربانو امانی در جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی استفساریه شهرداری در خصوص اعطای مجوز پرونده ۶۲ باغ بر اساس برج باغ‌ها گفت: دغدغه شورا در خصوص حفظ باغات و سلامت شهروندان کاملاً روشن است اما این پرونده‌ها در خصوص شهروندانی است که در چارچوب قانون تلاش کرده‌اند خواسته‌های خود را دنبال کنند و با صداقت درخواست خود را در شهرداری مطرح کرده‌اند.

در ادامه ابراهیم امینی نیز با تاکید بر اینکه این پرونده‌ها قبل از مصوبه شورای شهر تهران تشکیل و عوارض آن پرداخت شده‌اند، گفت: سیاست مقابله با تخریب باغات شورای شهر تهران، سیاستی روشن است اما این مخالفت ما مانند این می‌ماند که فردی در کنکور پذیرفته شده باشد اما قوانینی پس از قبولی او، وی را حائز شرایط حضور در دانشگاه نداند. حتماً این قانون شامل حال وی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود حساسیت اعضای شورای شهر به تخریب باغات، باید حقوق مکتسبه ایجاد شده نیز در نظر گرفته شود.

علیرضا گلپایگانی نیز در جریان جلسه شورا تاکید کرد: این ۶۲ پرونده مربوط به قبل از مصوبه شورا در خصوص لغو برج باغ‌ها است. این افراد پول خود را پرداخت کرده و اگر بر اساس ضوابط وقت به آنها پروانه ندهیم می‌توانند از طریق دادگاه این موضوع را دنبال کنند زیرا در قوانین بالادستی همچنان مصوبه برج باغ‌ها لغو نشده است.

سالاری خطاب به گلپایگانی گفت: مصوبه شورای شهر برای شهرداری لازم الاجرا است و کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی نیز می‌داند اگر شورا در تصمیم گیری ها همراه آنها نشود مصوبه آنها محقق نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار