کمک 2 میلیارد تومانی دانش‌آموزان تهرانی در جشن نیکوکاری سال گذشته

تهران (پانا) - مراسم جشن نیکوکاری صبح امروز در دبیرستان دخترانه متوسطه اول دکتر سعیدی منطقه ۱۲، با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی و مسئولان کمیته امداد امام خمینی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۹۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کمک 2 میلیارد تومانی دانش‌آموزان تهرانی در جشن نیکوکاری سال گذشته

عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در ابتدای این مراسم گفت:«خوشبختانه طی چند سال اخیر همکاری خوبی از سوی کمیته امداد و آموزش و پرورش تشکیل و اقدام خوب و ارزنده ای عملیاتی شده است.»

او ادامه داد: «یکی از کارهای معروف و خوب این است که کارهای خوب و شایسته‌ای را تبلیغ کنیم.»

او به بحث نیکوکاری به آیه ۶۹ سوره عنکبوت اشاره کرد و گفت: «این جشن امروز به صورت پایلوت کشوری در حال انجام است. دانشآموزان آینده ساز میهن اسلامی هستند که با توانمندی خود یک معامله سودمند با ذات اقدس الهی انجام می دهند. وقتی بخشی از مال در راه نیکوکاری برود عملا بهشت خریداری شده است و آرامش ذاتمان را فرا می گیرد.»

کریمی گفت: «ملت ما همیشه ثابت کرده که در تمام ابعاد مشارکت خوبی داشته است. در جشن نیکوکاری سال گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان از سوی دانش‌آموزان جمع‌آوری و در مدارس هزینه شد.»

اردشیر دهقانی، معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی نیز در این مراسم گفت: «امروز جشن نیکوکاری با جشن درختکاری مصادف شده است. قلب ما نیاز دارد به درخت‌هایی که در آن می‌کاریم.»

او به موضوعات انفاق و کمک به دیگران اشاره کرد و گفت: «امروزه خروجی نظام تعلیم و تربیت ما باید منتج به این شود که آموزش جبر، ریاضی و فیزیک ما را به انسانی تبدیل کند که در کارها به دیگران کمک کنیم.»

معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی از کمیته امداد امام خمینی تشکر کرد که با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با این نهاد، جشن نیکوکاری در بیش از ۷۵ هزار پایگاه آغاز شده است.

حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران نیز در ادامه این مراسم ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش برای توجه به مسایل دیگری جز موضوع کنکور به هوش اجتماعی و درک درست از نیازهای جامعه اشاره کرد و گفت: «خوب است که با پس‌انداز بخشی از دارایی خود را به دانش‌آموزان کم‌بضاعت کمک کنیم.»

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران در ادامه خطاب به دانش‌آموزان گفت: «امیدوارم این مسیر را ادامه دهید و الگویی در جامعه شوید.»

در پایان این مراسم مسئولان و دانش‌آموزان کمک‌های خود را به صورت نمادین به صندوق کمیته امداد انداختند و مسئولان به مناسبت روز درختکاری نهالی را در جلوی مدرسه کاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار