پیشکسوت امورتربیتی کاشمر

مهم ترین اهداف تشکیل امور تربیتی حراست از مرزهای اعتقادی و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس است

کاشمر(پانا)-پیشکسوت امورتربیتی کاشمر گفت : مهم ترین اهداف تشکیل امور تربیتی را حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس باید دانست

کد مطلب: ۸۹۹۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین اهداف تشکیل امور تربیتی حراست از مرزهای اعتقادی و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس است

علی محمد خزاعی پیشکسوت امور تربیتی کاشمر در گفتگوی صمیمی با خبرنگارپانا گفت: آموزش و پرورش به واسطه قدرت تأثیر گذاری و گستره وسیع آن، همواره مورد توجه نظامها و دولت‌ها بوده است زیرا استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد و مهم ترین وسیله این انتقال، "آموزش و پرورش" است و "مدرسه" مهم ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است.
وی افزود: با گذشت حدود یک سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی یعنی هشتم اسفند ماه سال 1358، در نظام آموزش و پرورش نهاد «امور تربیتی» با هدف گسترش و تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی تأسیس گردید و بر همین اساس، شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۵۹ اقدام به تاسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کردند تا دانش آموزان را به ارزش های اسلامی ترغیب کنند.
وی افزود: نسل اولی های امورتربیتی اغلب نیروهای جوان متعهدی بودند که دغدغه مسائل فرهنگی و تربیتی را داشتند و براساس عشق و علاقه و بدون چشمداشت مادی، از طریق فراخوان جذب شدند و شبانه روز در مدارس تلاش کردند.
خزاعی افزود: تردیدی نیست که امور تربیتی به عنوان قرارگاه تربیت، اکنون با مسائل نو پدید زیادی مواجه است و اساساً تربیت دهه 90 با دهه‌های پیشین و به ویژه دهه‌های نخست بعد از انقلاب به دلیل تغییر، دگرگونی‌ها، شرایط و زمینه‌ها فرق کرده است. به عبارت دیگر، تربیت هرچند به لحاظ ماهیتی یکی است اما به لحاظ قالبی با گذشته تفاوت‌های شکلی زیادی پیدا کرده است.
وی گفت: تربیت امروز ضمن اینکه قالب‌های نوین را می‌طلبد، به مربیانی که به برخورداری‌های نوین دست یافته باشند نیز نیازمند است. به دیگر سخن، برای تربیت پایدار، به اندیشه‌های پویایی نیاز است تا با منطق و عقلانیت، تابوشکنی کرده و سنّت و مدرنیته را با هم در آمیخته و آشتی دهد و این شاید سخت‌ترین مأموریت پرورشی در این دوره پر التهاب نیز باشد. لذا با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و ابداع روش‌های جدید و تغییر شرایط، نیاز‌ها و ذائقه مخاطبین، لزوم بازنگری و تعریف جدید از وظایف و مأموریت های امور تربیتی با حفظ اصول و چارچوب‌ها، امری پسندیده و پذیرفته شده است و هیچ عقل سلیمی منکر آن نیستو

وی گفت: همان طور که در "حوزه آموزش" روش‌های تدریس دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند و بعنوان یک ضرورت پذیرفته شده است و معلمان باید نسبت به کسب اطلاعات جدید و مهارت های حرفه‌ای تلاش نمایند و خود را به روز نگه می دارند، قلمرو "تربیت" نیز از این مهم مستثنی نیست و مربیان تربیتی نیز باید با کسب روش های نو خود را برای ایفای نقش اثر بخش و کارآمد مهیا کنند .
گفتنی است علیمحمد خزاعی اولین جانباز کاشمردرجنگ تحمیلی بوده و چندین مسئولیت سیاسی و اجتماعی از جمله مدیریت اموزش و پرورش رابرعهده داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار