در گفت‌وگو با پانا

سالاری: اجازه ساخت و ساز در هیچ باغی به روش گذشته را نخواهیم داد

اگر اوقاف، ستاد اجرایی فرمان امام و دستگاه‌های دولتی باغی دارند، تحویل شهرداری بدهند که به فضاهای همگانی تبدیل شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره توافق شهرداری با بنیاد مستضعفان برای واگذاری دو باغ توضیح داد و گفت به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که درباره هیچ باغی از جمله باغ برره، ساخت‌وساز به روش و سیاق قبل ادامه پیدا کند.

کد مطلب: ۸۹۹۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
سالاری: اجازه ساخت و ساز در هیچ باغی  به روش گذشته  را نخواهیم داد

محمد سالاری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: با پیگیری اعضای شورای شهر، توافقی بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران برای واگذاری دو باغ صورت گرفت که قبل از حضور آقای حناچی در شهرداری تهران بود. بر اساس اعتراضاتی که بنده چند ماه گذشته داشتم و طی آن، نامه‌ای به آقای سعیدی‌کیا نوشتم و با پیگیری‌هایی که کمیسیون سلامت و آقای اعطا انجام دادند، آقای سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان در محل دفتر ریاست شورا حضور یافت و نهایتاً اعلام کرد که ما آمادگی داریم تعدادی از این باغ‌ها را برای استفاده عموم به شهرداری تهران واگذار کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: من این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم و فکر می‌کنم که ان‌شاءالله با کمک و حمایت شهروندان، رسانه‌ها، بقیه سازمان‌ها و نهادهای کشور بتوانیم این رویکرد را به یک رویکرد همگانی تبدیل کنیم و در بنیاد مستضعفان شاهد واگذاری باغ‌های بیشتری به شهر تهران باشیم. حتی اگر سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، دستگاه‌ها، نهادهای دولتی و وزارتخانه‌ها باغی دارند، تحویل شهرداری بدهند که به فضاهای همگانی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مستعضفان در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی‌، دو باغ را به شهرداری تهران واگذار کرد، گفت: امیدواریم بقیه باغ‌ها هم واگذار شوند. در این تصمیم، رویکرد شورای پنجم در لغو مصوبه برج‌باغ‌ها بسیار تأثیرگذار بود. به نظر می‌رسد اگر اجازه ساخت‌وساز به دستگاه‌هایی که باغ دارند، ندهیم رویکرد درآمدزایی در آنجا دیگر توجیهی ندارد و روند واگذاری باغ‌ها به بخش عمومی به همه سازمانها تسری می‌یابد.

سالاری درباره ساخت‌وساز در باغ برره اظهار کرد: ما به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که درباره هیچ باغی از جمله باغ برره، ساخت‌وساز به روش و سیاق قبل ادامه پیدا کند مگر بعد از تصویب طرح جایگزین باغ یا همان خانه باغ. ان‌شاءالله این موضوع در شورای عالی شهرسازی تصویب شود که ما بتوانیم با کمترین میزان بارگذاری و رویکرد استفاده عموم از فضاهایی که در آنجا ایجاد می‌شود، به نفع مردم شهر تهران بهره‌برداری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار