امام جمعه خوسف: بیانیه گام دوم انقلاب در ردیف وصیت نامه امام (ره) و قانون اساسی است

خوسف (پانا) ـ نخستین نشست بررسی ، بازخوانی و توجیهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور امام جمعه و جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی مساجد شهر خوسف در دفتر امام جمعه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۸۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه خوسف:  بیانیه گام دوم انقلاب در ردیف وصیت نامه امام (ره) و قانون اساسی است

حجت الاسلام والمسلمین حامد شاهبیکی امام جمعه خوسف در این نشست با گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ورود به دهه پنجم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب توسط مقام معظم رهبری صادر شد به عنوان یک سند مهم و سرنوشت ساز است که باید سرلوحه کار همه مردم و مسئولان نظام قرار گیرد و نشست های بررسی ، توجیهی و مشورتی در قالب سخنرانی ، گفتمان های دینی و بصیرتی برای تحلیل و کاربردی کردن آن برگزار شود تا به عنوان یک برنامه عملیاتی و راهبردی در بین همه قشرهای جامعه و مسئولان نهادینه شود.


حجت الاسلام والمسلمین شاهبیکی با تاکید بر اینکه بیانیه مقام عظمای ولایت در گام دوم انقلاب در ردیف وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است ، افزود: باید به این بیانیه مهم و سرنوشت ساز توجه ویژه شود چون مسیر و آینده انقلاب را برای همه ترسیم کرده است و باید در مدارس ، مساجد ، دانشگاهها ، حوزه های علمیه و مراکز آموزشی و ... به منظور بالا بردن بینش سیاسی و مطالبه گری به آن پرداخته شود و حتی در گزینش ها و مصاحبه ها نیز مد نظر قرار گیرد و همچنین مسابقاتی از محتوای آن برگزار تا به یک گفتمان تبدیل شود.


مظهری از موسسه آموزش و توانمند سازی خاوران استان نیز در این نشست گفت: حضرت آیت ا... خامنه ای از زمان پذیرش رهبری انقلاب علاوه بر سخنرانی های مهم و مناسبتی در جمع مردم و مسئولان که مخاطب همه مردم کشور و جهان هستند ، در سه مرحله ( نخستین سالگرد ارتحال امام (ره) در سال 69 ، 20 و 40 سالگی انقلاب اسلامی ) نیز بیانیه مهم صادر کردند که بیانیه 14 صفحه ای گام دوم انقلاب " روایتی از سرگذشت و سرنوشت یک ملت است" با توجه به شرایط کنونی جهان به عنوان یک سند چشم انداز ، از حساسیت خاصی برخوردار است که اگر به عنوان یک مسلمان و ایرانی آن را جدی نگیریم و نسبت به پیام نایب امام زمان (عج) بی تفاوت باشیم ، مدیون امام خود خواهیم بود.


او با اشاره به انقلاب های شکست خورده فرانسه ، روسیه ، آمریکا و الجزایر افزود: این انقلاب ها به دلیل نداشتن پشتوانه رهبری ، مردمی و اعتقادی در مسیر خود با شکست روبرو شدند و دوباره نظام های پادشاهی و سلطنتی روی کار آمد ولی انقلاب اسلامی ایران به کوری چشم دشمنان و معاندان داخلی و خارجی 40 سالگی خود را با افتخار تجربه کرد ، چون این نظام ممتاز و انقلابی دارای ویژگی های خاص خود ( از جمله پایبندی به آرمان ها و شعارهای جهانی ، دین داری و دین باوری ، نهضت مردمی و... ) است ولی دیگر انقلاب های جهان این ویژگی ها را نداشتند و با شکست مواجه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار