مراسم درختکاری در شهرستان خوسف

خوسف (پانا) ـ به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان خوسف دو هزار نهال سنجد ، کاج و اقاقیا در شرکت چدن کویر خاوران ( شهرک صنعتی شهید رحمانی) خوسف کاشته شد.

کد مطلب: ۸۹۹۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مراسم درختکاری در شهرستان خوسف

مهدی کرباسچی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف در این مراسم با اشاره به اهمیت درختکاری از دیدگاه اسلام و تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: به منظور احیای منابع طبیعی در یک سال اخیر حدود دو هزار هلالی آبگیر و حدود 100 بند خاکی احداث شده تا با مدیریت آب های روان کمک خوبی به سفره های آب زیرزمینی ، تامین آب و علوفه دام ها شود.


مهدی کرباسچی در بحث آبخیزداری افزود: بزرگترین سازه خاکی شرق کشور در منطقه آرک و بین آباد با همکاری نماینده مردم شهرستان های بیرجند ، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ، منابع طبیعی استان و شهرستان و فرمانداری در مدت سه ماه احداث شد که بخشی از آن با بارندگی های اخیر آبگیری شده و کمک بزرگی به قنات روستاهای منطقه می باشد .


او در مورد اقدامات فرهنگی و تکریم ارباب و رجوع افزود: در کنار مهمترین وظیفه ما که حفظ و حراست و احیای منابع طبیعی می باشد در امور اداری نیز سعی کرده ایم با فرهنگ سازی ، برگزاری کارگاههای آموزشی و ترویجی ، نگرش مردم را نسبت به جو حاکم بر این اداره در سال های گذشته را تغییر دهیم تا مردم منابع طبیعی را در کنار خود بدانند نه در مقابل خود ، و اعتراضات مردمی خیلی کم شده است.

ئیس شورای اسلامی شهرستان خوسف نیز در این مراسم با تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با انتقاد از مهاجرت روستائیان گفت: مردم روستا هستند که طبیعت را حفظ می کنند ولی متاسفانه با خشکسالی ها و خشک شدن قنات ها تولید دام نیز 40 درصد کاهش دارد و بی بارانی منطقه را خراب نکرده بلکه بی تدبیری مسئولان روستاها را خراب کرده و از بین برده است.


حجت الاسلام موسوی رستگار خواستار کاشت درختان مثمر و متناسب با اقلیم شهرستان شد و افزود: باید یک حرکت انقلابی و بسیجی انجام شود و با تشویق مردم و کمک دانش آموزان و اهالی روستاها در جهت کاشت نهال و بذر اقدام و در جهت نگهداری و حفاظت آز آن نیز فرهنگ سازی شود.


هان پینگ شان مدیر چینی شرکت چدن کویر خاوران خوسف هم در ابتدای مراسم با خیر مقدم و تبریک هفته منابع طبیعی گفت: ما خواستار فضای سبز در مجموعه کارخانه هستیم و در نگهداری آن تلاش خواهیم کرد چون ما یک شعاری داریم که " کوه پر درخت خیلی با ارزش از کوه طلا است".


مشاور ارشد کارخانه چدن نیز با اعلام اینکه این کارخانه از سال 93 شروع به کار کرده و با ساخت و نصب دستگاهها در دو فاز تولید شمش چدن و فولاد با اشتغال زایی مستقیم هزار و غیر مستقیم حدود پنج هزار فعالیت خواهد کرد ، گفت: فاز آزمایشی تولید چدن مدتی است شروع شده و منتظر فراهم شدن زیرساخت های لازم برای فاز های بعدی هستیم .


جعفری افزود: حدود سه هکتار از اراضی کارخانه را به فضای سبز اختصاص داده ایم که در هفته درختکاری و در ادامه کار حدود دو هزار نهال کاشته خواهد شد.


کریمدادی مرتع دار نمونه شهرستان خوسف هم در این مراسم با تقدیر از مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری در مورد حفظ منابع موجود ، احداث هلالی ها و بندهای خاکی گفت: با وجود خشکسالی ها باید کاشت درختان و بذر پاشی در مناطق مستعد بیشتر شود که ان شاء الله اگر بارندگی ها در این منطقه به 150 میلی متر برسد اینجا گلستان می شود.


اجرای سرود توسط دانش آموزان مرکز پویش شهرستان خوسف ، کاشت چند نهال به صورت نمادین با حضور مسئولان محلی و چینی های کارخانه و تقدیر از دانش آموزان و خبرنگاران شهرستان از دیگر برنامه های این مراسم بود. خبرنگار: مهدی آراسته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار