فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل آماده بهره‌برداری است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل آماده بهره‌برداری است.

کد مطلب: ۸۹۸۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل آماده بهره‌برداری است

اکبر بهنامجو در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در محل موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت : تاکنون 12 میلیارد تومان برای اجرای فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هزینه شده و تا پایان فاز بعدی نزدیک به 18 میلیارد تومان اعتبار برای این مرکز مورد نیاز است .

او افزود: 10 میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز این مرکز از محل سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان مصوب شده که با پیگیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تخصیص می‌یابد .

بهنامجو بیان کرد: حدود دو میلیارد تومان نیز توسط نمایندگان استان از محل بودجه‌های عمرانی که در اختیار دارند به این مرکز اختصاص یافته و اعتبار محوطه سازی این مجموعه نیز توسط شهرداری اردبیل تخصیص و اجرایی می‌شود که در این زمینه اقدامات لازم انجام یافته است .

استاندار اردبیل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مراحل اجرایی این مجموعه تا هفته دفاع مقدس سال آینده به اتمام می‌رسد و با توجه به این که این مجموعه معماری مناسب و موقعیت خوبی دارد می‌تواند یکی از مراکز خوب فرهنگی، گردشگری و تجدید کننده خاطرات شهدا باشد .

او افزود : مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در مساحت 6 هزار و 750 متر مربع در حال اجرا بوده که فاز نخست این مجموعه آماده بهره‌برداری است و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است .

بهنامجو بیان کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با ساماندهی وضعیت یادمان‌های شهدا و گلزار شهدای والامقام پیشگام باشیم و در راه‌اندازی موزه دفاع مقدس موفق عمل کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار