استاندار فارس تاکید کرد: بازگشت بازماندگان از تحصیل به مدرسه

شیراز (پانا)- استاندار فارس بر همکاری نهاد های مختلف همچون صدا و سیما ، شهرداری و سیار نهاد های مرتبط در زمینه ارائه آمار صحیح ، فرهنگ سازی و رفع مشکلات دانش آموزان بازمانده از تحصیل به منظور بازگردان آنان به مدرسه تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۹۷۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس تاکید کرد: بازگشت بازماندگان از تحصیل به مدرسه

عنایت اله رحیمی در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش فارس گفت: حل مشکلات مالی والدین و توانمند سازی آنها می ‌تواند زمینه حضور دانش آموزان لازم التعلیم در مدارس،شناسایی ،جذب و نگاهداشت آنان را فراهم کرد.

به گفته‌ی وی، برای افزایش نتایج این شورا باید نسبت به پیگیری مصوبات آن اقدام لازم صروت گیرد و انتظار این است تا در پایان هر فصل تصمیمات این شورا عملیاتی و نتایج آن بررسی شود.

استاندار فارس با اشاره به دستور جلسه این شورا در زمینه برنامه های ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش،گفت: تعطیلات نوروز و مسافرت در این ایام یکی از رخدادهای مبارک در جامعه ماست که موجب امید و نشاط در بین مردم می‌شود و لازم است از این موقعیت برای رونق اقتصادی و تبادلات فرهنگی بهترین بهره را برد.

وی افزود: آموزش و پرورش نیز با توجه به جمعیت زیاد فرهنگیان و بهره مندی از امکانات بالقوه ، می تواند از این فرصت برای ارائه خدمات مطلوب به فرهنگیان سراسر کشور بهره مند شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گفت:با هماهنگی سازمان گردشگری ، مجموعه میراث فرهنگی ،شهرداری ها و سایر نهاد های مرتبط، میتوان به نحوی عمل کرد تا ضمن جلو گیری از سردرگمی مسافرین درایام نوروز ،زمینه ارائه خدمات مطلوب به آنها نیز فراهم شود.

استاندار فارس در ادامه به مصوبات قبلی شورای آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمان آینده کشور را بر عهده دارد و با برنامه ریزی مدوّن می توان مشکلات آنها را به حداقل رساند، چنانچه تاکنون نیز اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است و با هماهنگی آموزش وپرورش بخشی از مشکلات مربوط به خوابگاه دانشجویان رفع شده است.

او بر لزوم بهره گیری آموزش و پرورش از ارزش افزوده فضاهای بلااستفاده خود در راستای توسعه فضاهای آموزشی تاکید کرد و گفت: با معرفی اینگونه فضاها آمادگی لازم برای رفع مشکلات این نهاد وجود دارد.

رحیمی بر لزوم ایجاد روحیه امید و نشاط در کنار تلاش برای دانش افزایی در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید از روند یکسان در فعالیت های آموزش و پرورش کاست و با اجرای برنامه های مختلف ، زمینه شادابی و نشاط دانش آموزان در مدرسه را فراهم کرد.

وی افزود: طرح معافیت مدارس از پرداخت هزینه حامل های انرژی تا سقف استاندارد ، باید باصرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف آب، برق و گاز در فضاهای آموزشی و پرورشی، زمینه استفاده بهینه از این امکانات را فراهم کرد.

استاندار فارس گفت: با همکاری نهاد های مختلف همچون صدا و سیما ، شهرداری و سیار نهاد های مرتبط در زمینه ارائه آمار صحیح ، فرهنگ سازی ، رفع مشکلات مالی والدین و توانمند سازی آنها برای حضور دانش آموزان لازم التعلیم در مدارس، می‌توان زمینه شناسایی ،جذب و نگاهداشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان را فراهم کرد.

وی همچنین با اشاره به گذشته پرفراز و نشیب و افتخار آمیز آموزش و پرورش عشایری فارس، گفت: در کنار کار تحقیقی آموزش و پرورش برای شناسایی عوامل کاهش انگیزه دانش آموزان عشایر برای ادامه تحصیل و الگو سازی برای رفع این مشکلات، ما نیز تلاش می کنیم تا برای تهیه امکانات ضروری مدارس عشایر و تجهیز آنها به امکانات مورد نیاز ،با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر اساس اعتبارات مصوب کمک های لازم را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار