رضوان حکیم زاده: حذف پیک نوروزی برای خانواده ها صرفه اقتصادی دارد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: حذف پیک های نوروزی هر سال هزینه ای به خانواده ها تحمیل می کرد که با حذف آن صرفه اقتصادی به همراه داشته است.

کد مطلب: ۸۹۷۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
رضوان حکیم زاده: حذف پیک نوروزی برای خانواده ها صرفه اقتصادی دارد

رضوان حکیم زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در گذشته فرآیند تولید و توزیع پیک های نوروزی هزینه ای داشت که خانواده ها باید تقبل می کردند اما با این اقدام، هزینه و مباحث مالی برای تهیه پیک های نوروزی از چرخه آموزشی حذف شد و اکنون اجرای طرح «عید و داستان» که از نوروز سال 97 آغاز شده و امسال نیز ادامه دارد، هیچ گونه هزینه ای برای خانواده ها ندارد.

وی تصریح کرد: در این طرح خانواده ها اجباری برای تهیه کتاب داستان نداشتند و دانش آموزان می توانستند کتاب های داستان دوستان خود را به امانت گرفته و یا از کتابخانه مدرسه استفاده کنند ضمن اینکه کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام نوروز باز بود و دانش آموزان به راحتی می توانستند به کتاب های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با اجرای طرح مذکور هیچ گونه فشار اقتصادی به خانواده ها تحمیل نمی شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش خلاق یکی از محورهای اساسی به منظور افزایش توانمندی سرمایه انسانی جامعه است، اجرای طرح عید و داستان فرصتی را به دانش آموزان می دهد تا خلاقیت خود را شکوفا کنند و البته نتایج مثبت آن در بلند مدت قابل لمس است و می تواند زمینه ساز ثروت آفرینی در شکل های مختلف برای جامعه باشد.

حکیم زاده بیان داشت: طرح «عید و داستان» با هدف تقویت مهارت خواندن و نوشتن دانش آموزان تمامی پایه های تحصیلی اجرا شده است.

وی تاکید کرد که نوروز سال 98 نیز توزیع پیک نوروزی و یا عناوین مشابه در مدارس ممنوع است و وزیر آموزش و پرورش نیز نسبت به این مساله اصرار دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: خانواده ها در صورت مشاهده تخلف در این رابطه می توانند با اداره کل ارزیابی عملکرد و مرکز رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش و همچنین ادارات کل استان ها تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار