انتشار اولین کتاب زندگینامه شهدای معلم مراغه با عنوان ستارگان هدایت

خبرگزاری پانا: اسماعیل نجد اسکندریان توانسته است اولین کتاب در مورد زندگینامه شهدای معلم مراغه را با عنوان کتاب ستارگان هدایت در سال 91 به زیور طبع بیاراید.

کد مطلب: ۸۹۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسماعیل نجد اسکندریانهدف از تدوین و تالیف این کتاب را زنده نگهداشتن نام و یاد شهیدان و احیای ارزش الهی حماسه زان هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

نجد اسکندریان افزود: ثبت و ضبطیاد و خاطره شهدای گرانقدر معلم از اهمیت دو چندانی برخوردار است چراکه نقش معلمان در دفاع مقدس و هدایت دانش آموزان به سوی جبهه ها چیزی نیست که به این سادگی آن را به دست فراموشی بسپاریم.

ایشان ادامه داد و گفت: تدوین و تالیف خاطرات و زندگینامه این عزیزان بعد از گذشت سال ها بسیار سخت می کرد اما انگیزه ای که اینجانب در تحقیق به دست آوردم راه را برایم هموار ساخت و با لطف خدا و حمایت معنوی شهیدان طی دوازده ماه اندک اندکبرگ های زرین از آثار به دست آمد.

نجد اسکندریان در خاتمه افزود: در اینجا تقریر این نکته خالی از لطف نباشد که پایگاه مقاومت شهیدرجایی آموزش و پرورش مراغه که در سال 1362 به پیشنهاد معلم شهید عادل محمد رضا نسبت تاسیس گردیده و سال هاست با برنامه های متنوع فرهنگی به حیات طیبه و پر برکت خود ادامه می دهد و اعضای شورای این پایگاه با توجه به مساعدت های مادی و معنوی در تالیف و تدوین این کتاب سهم بسزایی داشته اند.

اسماعیل نجد اسکندریان فارغ التحصیل رشته ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد ،پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس که توفیق حضور در عرصه دفاع مقد س را داشته است و تاکنون در زمینه پزوهش و تحقیق در خصوص زندگینامه و آثار و وصیت نامه شهدا چندین کار پژوهشی انجان داده کهاز جمله می توان به تدوین و تالیفکتاب حکایت گردان امیر المومنین که با همکاری مرکز حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به چاپ رسیده است اشاره کرد. وی هم اکنون به عنوان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مراغه مشغول انجام وظیفه می باشد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار