نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی موجب مقابله با آسیبهای اجتماعی می شود

ارومیه(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی موجب مقابله با آسیب های اجتماعی می شود.

کد مطلب: ۸۹۷۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی موجب مقابله با آسیبهای اجتماعی می شود

ابراهیم محمدی در جشن میلاد کوثر که در مرکز خدماتی و رفاهی فرهنگیان ارومیه برگزار شد با گرامیداشت روز مادر و زن و نیز تبریک این روز به بانوان افزود: امروز دشمن دین، ایمان، عفت و حیا و حرمت ما را هدف قرار داده است بنابراین پرداختن به آموزه های دینی مهمترین راه مقابله با این توطئه هاست.

وی بیان کرد: آموزه های دینی از طریق ضمانت های اجرایی که درون آن ها وجود دارد، به رفتار انسان ها جهت می دهد و افراد بعد از پذیرفتن آموزه های دینی سعی می کنند بر اساس تعلیمات آن عمل کنند.

محمدی ادامه داد: بیشتر آموزه های دینی بر مبنای احترام به حقوق دیگران، همیاری با افراد خانواده و جامعه، ایجاد اعتماد در دیگران و دیگر ارزش های اخلاقی نیک و مثبت است.

وی افزود: از آنجایی که شرایط زندگی انسان معاصر و تضعیف باورهای مذهبی سبب شده فضای تربیتی حاکم بر خانواده ها به روابط ماشینی و مکانیکی تبدیل شود که دلبستگی های فرزندان را نسبت به خانواده به شدت کاهش دهد.

وی افزود: قرآن کریم یکی از مهمترین بسترهای آرامش انسان را خانواده می داند که چنانچه از استحکام برخوردار باشد پدر و مادر می توانند در سایه ی آموزه های دینی آرامش فرزندان را تضمین نمایند .

وی گفت: امروز الگوهای سبک زندگی برای نوجوانان و جوانان با تاثیر پذیری از فضاها، آلوده به آسیب های اجتماعی نوپدید شده و فرزندان جامعه از آنها الگو برداری می کنند و هیچ واکنشی هم در پی نداشته و توجهی به این موضوع نمی شود.

محمدی درباره مقام و جایگاه حضورت زهرا (س) نیز بیان کرد: حضرت فاطمه (س) به لقب ام ابیها مشهور بوده و حضرت محمد (ص) به مقام و منزلت ایشان بسیار معتقد بودند.

این آیین همراه با تجلیل از بانوان شاغل در اداره کل بود که به همت آموزش و پرورش استان و به وِیژه امور زنان و خانواده این نهاد در مرکز رفاهی ، خدماتی فرهنگیان ارومیه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار