رضوان حکیم‌زاده: مربیان باید الگو باشند تا بتوانند در تربیت تاثیرگذار شوند

مربیان باید الگو باشند تا بتوانند در تربیت تاثیرگذار شوند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

کد مطلب: ۸۹۷۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رضوان حکیم‌زاده: مربیان باید الگو باشند تا بتوانند در تربیت تاثیرگذار شوند

رضوان حکیم زاده در نشست هم اندیشی مدیران سازمان دانش آموزی با گرامیداشت میلاد حضرت زهرا و روز زن، به شخصیت حضرت زهرا و نقش ایشان در عرصه های سیاسی اجتماعی اشاره کرد و گفت: نیمی از دانش آموزان در برخی مقاطع تحصیلی دختران هستند لذا نیمی از جامعه از همین زنان انتخاب می شوند بنابراین باید در برنامه ها و فعالیت ها نگاه ویژه ای بر روی زنان داشته باشیم.

او ادامه داد: سازمان و ما در موضوعاتی باهم اشتراک داریم. رویکرد مهارتی که مورد نظر سازمان است جز رویکرد اصلی معاونت است تکالیف مهارتی که جایگزین مشق شب شد برای حرکت به سمت فعالیت های مهارت محور بود. بحث شادابی و نشاط نیز که در سازمان موردنظر است در معاونت ابتدایی نیز مورد توجه قرار دارد‌.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره توجه به دانش آموزان افزود: نظام مدرسه ای، کلاس ها، درس دادن ها و معلم تربیت کردن ها برای اجرای برنامه درسی است تا در ساحت های شش گانه تربیت صورت گیرد.

حکیم زاده ادامه داد: در برنامه درسی ۳ نوع برنامه قصد شده، اجراشده و کسب شده داریم. بسیاری از نگرانی ها و دغدغه های ما این است که اولیا و دانش آموزان در فعالیت ها مشارکت نمی دهیم. کاری که سازمان دانش آموزی انجام می دهد در کم کردن برنامه درسی کسب شده و برنامه درسی قصد شده بسیار موثر است. دانش آموزان برنامه ای که در کلاس درس آموزش نمی بینند می توانند آنان را به صورت داوطلبانه در فعالیت های سازمان دانش آموزی یاد بگیرند.

او گفت: جای تربیت در مدرسه و کار آموزش و پرورش است. در گذشته خانواده ها و مدرسه در تربیت نقش موثر داشتند اما امروزه چالشی داریم که عامل رسانه در تربیت موثر شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر نقش بی بدیل سازمان دانش آموزی در جهت اثرگذاری در تحقق اهداف تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: باید برای تربیت، بر مبانی دینی و تربیتی کار مربیان توجه کنیم تا در راستای اهداف سند تحول بنیادین گام برداریم.

حکیم زاده افزود: مربیان باید الگو باشند تا بتوانند در تربیت تاثیرگذار شوند. در هدف خود داریم از ظرفیت های سازمان دانش آموزی در فعالیت های عملی برای آموزش مربیان استفاده کنیم.

او افزود: در جشنواره هویت تاکید داریم به هویت در لایه های مختلف توجه داشته باشیم تا فرهنگ آداب و رسوم به دانش آموزان آموزش داده شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: تعلیم و تربیت یک علم و تخصص است، به دلیل جامعه گسترده دانش آموزی، برای تربیت متوازن باید مولفه هایی را درنظر بگیریم‌.

حکیم زاده گفت: برای ایرانی توسعه یافته نباید دانش آموزان را جدا کنیم اکنون ۸۵ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی تحصیل می کنند امیدوارم سازمان دانش آموزان به عنوان یک سازمان پیشتاز در این باره رویکرد فراگیر داشته باشد.

او افزود: خانواده ها به دلیل تبلیعات گسترده صدا و سیما نسبت به شناسایی امر تربیتی دچار مشکل شده و امروزه قبله خانواده ها قبولی دانش آموزانشان در کنکور است اما سند تحول بنیادین تاکیدی بر تربیت انسانی در طراز جمهوری اسلامی ایران دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: من مطمئن هستم اگر دانش آموزان به جای فعالیت های تست زدن برنامه های ارزشمند سازمان دانش آموزی را پیگیری کنند می توانند برای آینده ایران عناصر تاثیرگذارتری باشند.

هریک از مدیران سازمان دانش آموزی استان ها در حضور حکیم زاده به بیان دغدغه ها و موضوعات مختلفی که در استان های خود با آن روبه رو هستند پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار