معاون پرورشی آموزش و پرورش: گفتمان غالب در آموزش و پرورش باید بیانیه رهبری باشد

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی و معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بر اجرا، بسط و نشر بیانیه رهبری به عنوان گفتمان غالب در آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۹۷۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش: گفتمان غالب در آموزش و پرورش باید بیانیه رهبری باشد

علیرضا کاظمی در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان‌دانش‌آموزی با موضوع تدوین برنامه‌های سال ۹۸ سازمان که بعد از ظهر امروز در سازمان برگزار شد، گفت: «نگاه ما در سازمان دانش‌آموزی این است که به سمت کیفیت‌بخشی فعالیت‌ها و استفاده از داشته‌ها برویم. امروزه باید در حوزه اقتصاد فکر کنیم، اقتصاد آموزش و پرورش مشتمل بر دو بخش مدیریت منابع و مدیریت هزینه است.»

او افزود: «در مدیریت منابع مدیریت منابع مالی و انسانی مهم است، همچنین باید در کارها و فعالیت‌های خود بررسی‌هایی را صورت دهیم. به رغم تخصیص اعتبارات به معاونت پرورشی و فرهنگی، تلاش داریم فعالیت‌های حوزه را مدیریت کنیم.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: «کشور در وضع سختی قرار دارد و دشمن با تمام توان از همه امکانات خود استفاده و وضع را برای نظام جمهوری اسلامی ایران سخت می‌کند، بنابراین نیاز به تدبیر، تلاش و هم‌افزایی داریم.»

او ادامه داد: «از شما مدیران انتظار دارم با درک اوضاع موجود، با شجاعت و پایداری در برابر توطئه‌های دشمن حرکت‌ کنیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره آینده نظام جمهوری اسلامی گفت: «اکنون دهه پنجم و چله دوم انقلاب اسلامی را آغاز کرده‌ایم؛ منشور تربیت سیاسی حوزه پرورشی و فرهنگی باید بیانیه مقام معظم رهبری به عنوان گام دوم انقلاب باشد که در آن جهت‌گیری کلی، دستاوردهای انقلاب، ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل جمهوری اسلامی آورده شده است.»

کاظمی گفت: «محورهایی که انقلاب باید در راستای آن گام بردارد. در این بیانیه مشخص است. آینده امیدوار از سوی رهبر واقع‌بینانه در این بیانیه ترسیم شده و اعتماد به نسل جوانان بیان شده است.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی افزود: «گفتمان این بیانیه را در بین مردم، دانش‌آموزان و مربیان بسط و نشر دهیم، بیانیه را تجزیه و تحلیل کنیم و ابعاد آن را بشناسیم. باید گفتمان غالب ما بیانیه رهبری باشد.»

او ادامه داد: «در راستای تحقق گام دوم بیانیه رهبری فعالیت‌ها را مشخص کنیم و باید بررسی کنیم سهم سازمان دانش‌آموزی از تحقق این برنامه‌ها چیست.»

کاظمی گفت: «سازمان دانش‌آموزی یکی از بخش‌هایی است که در فعالیت‌های حوزه پرورشی در قالب یک نظام سازمان‌یافته فعالیت می‌کند و تحت عنوان پیشتازان در مدرسه عضوگیری و بر برنامه مهارتی تمرکز دارد.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: «این سازمان نظم، کارگروهی و منش‌های ۱۲گانه را که رویکرد کلی فعالیت‌های سازمان است، به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد. اما سازمان به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با کمبود منابع با مربیان روبه‌روست.»

او ادامه داد: «سازمان دانش‌آموزی با یک میلیون و حدود ۵۰۰ هزار عضو دانش‌آموز در مدرسه و استان فعالیت می‌کند. همچنین خبرگزاری پانا به عنوان یک شبکه تشکیلاتی و مجلس دانش‌آموزی که از مجامع دانش‌آموزی در استان‌ها بر می‌خیزد، در دل سازمان فعالیت دارند.»

در این نشست هریک از مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌ها نظر خود را درباره مسائل و موضوعات استان‌های خود بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار