تربیت دانش آموزان وفرزندان این مرزبوم یکی از اهداف اساسی حوزه تعلیم وتربیت است

فریمان (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فریمان به مناسبت هفته امور تربیتی گفت: تربیت دانش آموزان وفرزندان این مرزبوم یکی از اهداف اساسی حوزه تعلیم وتربیت است .

کد مطلب: ۸۹۶۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش آموزان وفرزندان این مرزبوم یکی از اهداف اساسی حوزه تعلیم وتربیت است

مرتضی کسبی، سه شنبه 7 اسفند با توجه به هفته تربیت اسلامی وگرامیداشت هشتم اسفندماه خدمت تمامی معاونین ومربیان پرورشی از زحمات این بزرگواران قدردانی کرد.

مرتضی کسبی فریمانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فریمان ضمن تقدیر وتشکر از فعالیت گسترده و ایثارگرانه معاونین ومربیان پرورشی در طول سال تحصیلی در مصاحبه ای که با خبرنگار پانا داشت خاطر نشان کرد:با توجه به نسل امروز دانش آموزی کارهای تربیتی زیادی انجام شده و نیاز هست تا کارهای بیشتر و منسجم تری انجام شود با توجه به کلام حضرت علی (ع) که می فرمایند : تربیت باید به روز باشد. ما باید برنامه های تکراری و کلیشه ای را حذف و با توجه به نیاز روز دانش آموزان برنامه ریزی کنیم تا به انتظارات تربیت اسلامی نزدیک و نزدیکتر شویم.

وی در ادامه جایگاه امورتربیتی را اینگونه بیان کرد: با توجه با سند بنیادین که برگرفته از قرآن کریم می باشد تقریبا 92% به تربیت متوازن و همه جانبه در ساحت های شش گانه مربوط به امورتربیتی می باشد که جایگاه بسیار مهم و والایی است. وبه همین خاطر جشن سپاس مربی فرصتی است برای تقدیر از مربیان زحمتکش که در همه جوانب و تشکلات چه سازمان دانش اموزی چه انجمن و بسیج و.. تلاش می کنند وهماهنگی های لازم با مدیران مدارس و دانش آموزان صورت گرفته تا در حد توان بتوانیم تقدیر نماییم.

او سپس اقدامات حوزه پرورشی را این گونه برشمرد با توجه به کلام امام حسن مجتبی (علیه السلام) که می فرمایند: تا دلها شاد هستند به آموزش آنها بپردازید و گرنه رهایشان کنید . رویکرد حوزه معاونت پرورشی فریمان ایجاد روحیه شادی و نشاط برای دانش آموزان و همکاران بوده و هست که اهم موارد می توان به اجرای اکثر برنامه ها و مسابقات در مدارس و سطح شهرستان توسط دانش آموزان انجام شده است صبحگاههای با نشاط در مدارس با حضور همکاران حوزه پرورشی برگزار شده است.

وبرگزاری دوره های ضمن خدمت طرح پیشگیری رشد مدار برای همکاران متوسطه دوم و ابتدایی ، اجرای طرح مراقبت در مدارس ، برگزاری کارگاههای پیشگیری از آسیب، معرفی دانش آموزان و اولیا جهت مشاوره به مرکز مشاره پیوند که زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارد از دیگر برنامه های این حوزه به شما می رود.

وی جایگاه پیشکسوتان را بسیار رفیع وعالی بیان کرد وگفت: پیشکسوتان سرمایه های ما هستند که ما از تجاربشان در زمینه های مختلف بهره می گیریم و همچنین از پیشکسوتان حوزه تربیتی مجدد دعوت به همکاری به صورت اضافه کار شده است. دیدار با این عزیزان در هفته امورتربیتی خواهیم داشت تا تقدیری از ایشان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار