مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در چهارمین همایش دانش و فن شهرستان نیشابور:

یکی از راه های اصلی برون رفت مشکل بیکاری، توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش است

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور، روسای ادارات آموزش و پرورش قطب شهید شوشتری و جمع کثیری از هنرآموزان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش شهرستان، در چهارمین همایش دانش و فن و به مناسبت سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و همچنین گرامیداشت روز مهندس از هنرآموزان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش شهرستان نیشابور تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۸۹۶۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
یکی از راه های اصلی برون رفت مشکل بیکاری، توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان ضمن گرامیداشت روز مهندس گفت: در آموزش و پرورش خراسان رضوی قریب به 2 هزار و 900 هنرآموز دارای مدرک مهندسی و همچنین ۵۸۷ فرهنگی دارای مدرک مهندسی که در رشته های غیرفنی تدریس می کنند مشغول به خدمت می باشند.

وی افزود: در بین رشته های فنی، هنرجویان استان خراسان رضوی از لحاظ فراوانی به ترتیب در رشته های کامپیوتر، برق و عمران تحصیل می کنند.

خدابنده تاکید کرد: یکی از راه های برون رفت مشکل بیکاری قطعا توسعه هنرستان ها و گسترش رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش است جایی که تخصص و مهارت با حرفه معلمی درآمیخته است و از آن حرفه و مهارت در راه آموزش استفاده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: رویکرد آموزش در دنیا در سه مرحله تغییر کرد ابتدا آموزش در جهت بهتر زیستن و باهم زیستن انجام گرفت، سپس رویکرد پژوهش و تولید علم و تحقیق جایگزین شد و اکنون نیز رویکرد آموزش بر مبنای کارآفرینی است و شخص فارغ التحصیل باید بتوانند خود اشتغالی و دگراشتغالی ایجاد کند و ما نیز برای اینکه بتوانیم برای جوانان شغل ایجاد کنیم باید به سمت توسعه رشته های فنی حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: فارغ التحصیلان هنرستانی بیشتر از دانش آموزان رشته های نظری بعد از فراغت از تحصیل جذب بازار کار می شوند و زمینه اشتغال آن ها در شهرها و روستاها نسبت به رشته های نظری بیشتر است.

خدابنده خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی برای توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش گام های بزرگی برداشته شده است و در حال حاضر ۴۲ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در رشته های فنی و کاردانش تحصیل می کنند و علی رغم کمبود امکانات و تجهیزات در هنرستان ها اما بازهم با همان حداقل ها می توان کارهای بزرگی انجام داد و سوق دادن دانش آموزان به رشته های فنی و کاردانش نسبت به رشته های نظری به مراتب بهتر است و به کاهش نرخ بیکاری کمک خواهد کرد.

قابل ذکر است در ابتدای جلسه حسین مهرآبادی معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیشابور گفت: رشد هفت درصدی هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، برگزاری اولین المپیاد شایستگی محور در ۴۸ رشته با حضور ۵۰۰ هنرجو در شهرستان نیشابور و همچنین برگزاری ۳۲ کارگاه توجیهی در طرح تعالی را از مهمترین موفقیت های این اداره در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش بشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار