آغاز مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی و اولین المپیاد مهارتی

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز مرحله عملی استانی هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی و همچنین اولین المپیاد مهارتی با حضور 211 هنرجوی شاخه کاردانش استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۳۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی و اولین المپیاد مهارتی

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این خصوص گفت: مرحله عملی استانی هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی و همچنین اولین المپیاد مهارتی با حضور 211 نفر از هنرجویان شاخه کاردانش استان در حال برگزاری است.

وی در ادامه مواردی همچون توسعه و توانمندسازی و مشارکت هنرجویان در سطوح علمی و کاربردی،ترویج و ایجاد نگرش حرفه ای در سطح ملی،اطلاع رسانی از پتانسیل های موجود در زمینه های علمی و کاربردی برای جذب فارغ التحصیلان هنرستان ها در مشاغل مرتبط وسنجش میزان کیفیت آموزش های تخصصی ارائه شده در سه سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری را از مهمترین اهداف برگزاری این رقابت ها برشمرد.

صابری تولایی خاطرنشان کرد: هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرجویان شاخه کاردانش استان در مرحله هنرستانی با انتخاب دو نفر برتر در هر رشته در هنرستان های کاردانش استان آغاز شد. سپس تعداد یک هزار و 465 هنرجوی منتخب شاخه کاردانش از 47 منطقه آموزش و پرورش استان در 36 عنوان آزمون به صورت کتبی با همدیگر رقابت کردند و در نهایت تعداد 211 هنرجوی برتر این آزمون کتبی به مرحله عملی و کارگاهی راه یافتند که در حال حاضر مشغول رقابت با یکدیگر هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: از میان این 211 هنرجو، تعداد 132 هنرجوی کاردانش منتخب استان در آبان ماه 98 در آزمون هماهنگ کتبی کشوری در مشهد با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا در پایان بتوانند به عنوان نمایندگان منتخب استان خراسان رضوی در مرحله عملی کشوری این رقابت ها که با حضور 204 هنرجوی کاردانش برتر سراسر کشور در بهمن ماه 98 در شهر بندرعباس برگزار خواهد شد حضور یابند.

صابری تولایی اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان مبتکر برگزاری این مسابقات در سطح کشور، با وجود تلاش استان‌های صاحب نام دیگر، در تمامی ادوار گذشته در مجموع رتبه‌های هنرجویان شرکت کننده، رتبه نخست کشوری را کسب نموده و جایگاه ممتازی را در کشور داراست که این مهم جز با تلاش و همت هنرجویان و هنرآموزان استان محقق نمی شد.

گفتنی ست در این رقابت ها سه عنوان آزمون برق ساختمان، تعمیر موتور تراکتور و همچنین طلا و جواهرسازی به سبک المپیادهای جهانی مهارت، در قالب المپیاد مهارتی در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار