معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

هدف غایی آموزش و پرورش، تربیت انسان کامل و جامع الشرایط است

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان در جمع مدیران مدارس آموزش وپرورش ناحیه دو سنندج گفت: هدف کلی و غایی ما در آموزش و پرورش تربیت انسان کامل و جامع الشرایط است.

کد مطلب: ۸۹۶۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف غایی آموزش و پرورش، تربیت انسان کامل و جامع الشرایط است

افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در جمع مدیران مدارس شهری و روستایی که در سالن جلسات آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد؛ گفت: سند تحول بنیادین در اویل دهه نود با تائید مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه و تعیین کننده مسیر نظام تعلیم و تربیت انتخاب شده و حدود هفت سال است که در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بر اساس این سند تحول بنیادین، هدف اصلی ما در آموزش و پرورش تربیت انسان کامل و جامع الشرایط است، انسان جامع الشرایط به فردی گفته می شود که موحد، متعهد، عاقل حقیقت جو، عدالت خواه دارای عزت نفس ، قانون مدار و...باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: در سند تحول شش ساحت تعریف و هر ساحتی وظایفی دارد اما نکته مشترک در تمامی ساحت ها پیشوند مهم تربیتی است که شش ساحت سند تحول را شکل می دهند وقتی می توانیم ادعا کنیم ساحت های تربیتی را خوب دیده ایم که همه ما یک نگاه متعادل، متوازن و عادلانه را به شش ساحت داشته باشیم.

خوش گوار تصریح کرد: یکی از ساحت هایی که در طول چند سال اخیر در آموزش و پرورش مورد غفلت واقع شده ساحت زیستی و بدنی است ساحتی که کلیه اهداف آن در قالب برنامه های حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت قرار گرفته است .

وی ادامه داد: هدف ما در این معاونت ایجاد نشاط و شادابی و ارتقای سطح سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان است که به نوعی مکمل و متمم برنامه های سایر حوزه ها می باشد و بخشی از شاخص های تعریف انسان کامل و جامع الشرایط همچون با نشاط بودن، دارای اعتماد به نفس و..از مسیر برنامه های این حوزه محقق می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان خاطر نشان ساخت : هدف در آموزش و پرورش فقط پرورش بعد آموزشی و علمی آموزی دانش آموزان نیست زیرا اگر یک دانش اموز نخبه علمی باشد و نتواند سلامت فردی و اجتماعی خود را حفظ کند و خود را از آسیب های اجتماعی عبور دهد انسان موفق و سالمی نخواهد بود.

وی با اشاره به برنامه های قابل اجرا در معاونت تربیت بدنی و سلامت استان، گفت: برنامه های این حوزه شامل تربیت بدنی، مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و حوزه های سلامت و تندرستی می باشد. در بخش اول درحوزه تربیت بدنی هدف ایجاد نشاط و شادابی و تحرک بیشتر در دانش آموزان است که در این بخش علاوه بر دفتر کار و کتاب کار تربیت بدنی، در چهار سال اخیر به برنامه ای مکمل درس تربیت بدنی رو آورده ایم، برنامه های مانند المپیاد ورزشی، حیاط پویا ،ورزش با خانواده که همه و همه بخاطر افزایش سرانه ورزش دانش آموزی است.

خوشگوار در خصوص هدف اصلی المپیادهای ورزشی یاداور شد: هدف اصلی المپیاد ورزشی در کنار مشارکت محوری، مدرسه محوری و استعدادیابی در نهایت مشارکت بیشتر دانش آموزان در جریان فعالیت های ورزشی می باشد که در همین راستا درسال گذشته 150 هزار نفر دانش آموز تحت پوشش المپیاد ورزشی قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وظایف حوزه سلامت و تندرستی به همراه حوزه آسیب های اجتماعی عنوان کرد: آنچه در سال های آینده فرزندان ما و شما را تهدید خواهد کرد بیماریهای واگیردار نیست بلکه بیماری های غیر واگیر همچون دیابت، سرطان، بیماری های قلبی عروقی، فشار خون و اضافه وزن که همه اینها از کم تحرکی و تغذیه ناسالم بوجود می آید که به راحتی از فحوای دروس و فعالیت های درس تربیت بدنی می توان این موارد را برطرف نمود.

وی در بخش آسیب های اجتماعی افزود: تعدد تکثر و دامنه گسترده آسیب های اجتماعی در جامعه ما به جایگاهی رسیده که هیچ کسی نمی تواند خود را مبرا از آسیب های اجتمای بداند

خوشگوار در بخش خواسته ای خود از مدیران بر استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان مدارس در جهت توجه به ورزش و سلامت دانش آموزان، اجرایی نمودن طرح ابتکاری تشویقی انگیزشی مدیران تحت عنوان طرح همرا ه توضیحات کامل و جامعی بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار