امور تربیتی زمینه ساز تحقق اهداف عالیه سند تحول بنیادین

یزد (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: سه رویکرد تربیتی در عرصه های تکریم، ترویج و تبلیغ و توسعه فضای پرورشی لحاظ شده که امور تربیتی، این رسالت را در تحقق سند تحول که در الزامات آموزش و پرورش است به تصویر می کشد.

کد مطلب: ۸۹۶۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
امور تربیتی زمینه ساز تحقق اهداف عالیه سند تحول بنیادین

نشست خبری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته گرامیداشت تربیت اسلامی و امور تربیتی برگزار شد.

در این نشست "علی سرداری" ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی که در پیش رو داریم بیان داشت: اصحاب رسانه یک جریان دو سویه را بین مسئولان و مردم ایجاد می کنند و نظرات مردم را به انتقال کشیده و یک نقش اساسی را برعهده دارند.

سرداری با بیان اینکه 8 اسفند ماه سالروز تاسیس امور تربیتی است عنوان کرد: ایجاد این نهاد و انتقال آن به نسل آینده، تداوم هر تشکیلاتی است که اهداف آن توسط آموزش و پرورش که بهترین بستر است به نسل آینده انتقال پیدا می کند.

وی در ادامه تاکید نمود: از زمان تاسیس این نهاد فعالیت های خاصی دنبال شد که این نهاد توانست بر راستای سند تحول بنیادین عمل کند.

این مقام مسئول سه رویکرد تربیتی را در عرصه های تکریم، ترویج و تبلیغ و توسعه فضای پرورشی لحاظ کرد که امور تربیتی، این رسالت را در تحقق سند تحول که در الزامات آموزش و پرورش است به تصویر می کشد.

وی در عرصه های مختلف امور تربیتی، تقدیر از معاونین پرورشی در سطح مدارس استان، تجلیل از خانواده های شهدا، برگزیده های حوزه پرورشی، خیرین پرورشی، برنامه های مشاوره ای، جشن هایی در سطح مناطق و مدارس و... را از برنامه های امور تربیتی عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل به اجمالی از فعالیت های یک سال گذشته معاونت پرورشی پرداختند که به شرح ذیل می باشد؛

در حوزه فعالیت های قرآن که بالغ بر 161 هزاردانش‌آموز در طرح ملی حفظ شرکت کردند که منجر به استقبال بسیار خوب و ایجاد کارگاه هایی برای اجرای بهتر در سطح استان شد.

برگزاری 200 محفل انس با قرآن و برنامه های ویژه

برگزاری جشنواره های قرآنی بیش از 110 هزار دانش آموز در رشته های قرآن و نماز و عترت در هفته سوم اسفند ماه

حفظ موضوعی قرآن در تمام پایه ها

فعالیت های 20 دارالقرآن در شهر و برای بخش تخصصی قرآن در سطح بالاتر

برگزاری مسابقات درس هایی از قرآن

وجود 27 مدرسه قرآنی در سطح استان

وجود گروه مهدی یاوری، مسابقات عترت، آموزش طلاب ویژه، جلسه پاسخ به سوالات شبهی دانش‌آموزان

توسعه و مرمت 80 نماز خانه و بیش از 16 هزار متر قالی در مدارس سطح استان با همت استاندار یزد

برگزاری مشاوره های دینی عقیدتی

دوره های توانمند سازی قران برای معلمان در سطح مدارس و حضور مسئولان در شرکت نماز جمعه و حضور مدیر کل و استاندار در این گونه مجالس

حضور 630 روحانی در مدارس استان

طرح پیوند مسجد و مدرسه و حضور دانش‌آموز در مساجد نزدیک به مدرسه

و ...

سرداری در بخش دیگری از سخنان خود به 4 تشکل دانش‌آموزی اشاره نمود و بیان داشت: تشکل سازمان دانش‌آموزی در راستای تحقق سند تحول بنیادین گام برداشته و برای جذب دانش‌آموزان که آینده جامعه هستند گامی موثری را برای اجتماعی بودن آنها نهادینه کرده و با افزایش 8 هزار دانش‌آموزی توانسته است رشد قابل ملاحظه ای را در جذب دانش‌آموزان پیشتاز استان نسبت به سال گذشته رقم بزند و آمار دانش‌آموزان در سال جدید به 31هزار و 222 برسد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار