معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

برنامه تعالی گامی موثر برای تبدیل مدرسه به کانون آموزش یادگیرنده است

ساری (پانا) -معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران برنامه تعالی را گامی موثر برای تبدیل مدرسه به عنوان کانون آموزش یادگیرنده برشمرد که در عین الگوی کامل دست‌یابی به اهداف سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۸۹۶۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه تعالی گامی موثر برای تبدیل مدرسه به کانون آموزش یادگیرنده است

اسفندیار نظری در کارگاه آموزش برنامه‌نویسی بر اساس برنامه تعالی مدیران متوسطه نظری شرق استان با تأکید بر اهمیت اجرای مدل تعالی مدیریت در برنامه‌ریزی‌ها گفت: «هر فردی که دارای پنج استعداد شخصیتی ایجاد انگیزش، قاطعیت، تصمیم‌گیری، پاسخگویی و رابطه‌سازی باشد تبدیل به مدیر موفق می‌شود.»

او برنامه تعالی را گامی موثر برای تبدیل مدرسه به عنوان کانون آموزش یادگیرند برشمرد و ادامه داد: «هر نهاد و سازمانی برای رشد و بهبود مستمر به یک الگو نیازمند است و مدل تعالی مدیریت مدرسه الگوی کاملی است که می‌تواند به دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین به ما کمک کند. ما در این مدل به دنبال برنامه و برنامه‌محوری هستیم.»

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران تأکید کرد: «برای ارتقای مدیریت مدرسه باید رویکرد برنامه‌محوری، مشارکت‌جویی و خودارزیابی داشته باشیم.»

نظری تقسیم کار و اعتماد به سایر ارکان مدرسه را از نکات مهم برنامه تعالی خواند و گفت: « برنامه سالانه با کمک چهار اصل اصول تغییر خواستن، دوری گزیدن از تعصب های بی مورد، مثبت‌اندیشی و عملگرا بودن، مشارکت، انضباط ظاهری، اجتماعی، خانوادگی و کاری و نظارت درونی و بیرونی و به کمک ارکان مدرسه و شناخت توانمندی‌های آن‌ها تدوین می‌شود.»

او با طرح این موضوع که فرآیند برنامه تعالی از خودارزیابی شروع می‌شود، بر سه پرسش کلیدی تأکید کرد: «چرا باید در مدرسه تغییر ایجاد شود؟ شیوه تغییر چگونه باشد؟ هدف از تغییر چیست؟»

نظری با بیان اینکه در برنامه تعالی باید تغییر نگرش‌ها و روش‌ها اتفاق بیفتد، اهرم آن را کار تیمی دانست و ادامه داد: «کار تیمی نتیجه خلاقیت و خلاقیت نتیجه کیفیت است. در این صورت مدرسه به یک سازمان یادگیرنده تبدیل می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار