معاون آموزش‌وپرورش مازندران:

مدارس شاهد نماد ارزش‌های انقلاب اسلامی است

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه جامعه هنوز به مدارس شاهد اعتماد دارد، مدارس شاهد نماد ارزش‌های انقلاب اسلامی برشمرد.

کد مطلب: ۸۹۵۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مدارس شاهد نماد ارزش‌های انقلاب اسلامی است

اسفندیار نظری در دوره آموزشی کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ویژه مدیران مدارس شاهد متوسطه دوم که صبح امروز در باشگاه فرهنگیان مرکز استان برگزار شد، گفت: «مدارس جزو اعتقادات و ارزش‌های ما است و ریشه در باورهای عمیق انقلاب و دفاع مقدس دارد.»

او با اشاره به ویژگی‌های مدیران مدارس شاهد عنوان کرد: «مدیران این مدارس از مدیران توانمند تعلیم و تربیت هستند و انتظار می‌رود که ویژگی‌های مدیریتی خود را بیش از این ارتقا بخشیده و درراستای مدیریت حرفه‌ای گام های بلندتری بردارند. دنیای امروز دنیای تصمیم‌گیری است و مدیران باید در لحظه تصمیم بگیرند و لازمه این مهم، آمادگی ذهنی است.»

این مقام مسئول با بیان اینکه سند تحول بنیادین باید الگوی مدارس شاهد باشد، خاطرنشان کرد: «کلید واژه سند تحول بنیادین یادگیری در بستر مدرسه است و در این راستا باید چهار فرصتِ انتخاب، شادی کردن، مهارت تفکر، گفتگو و تحمل همنوع و مهارت کسب و کار و کارآفرینی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.»

نظری مدرسه را بستری برای تربیت مطلوب دانسته و تأکید کرد: «برای این مهم به مهارت کسب دانش، مهارت زندگی و مهارت کسب و کار نیازمندیم که در این زمینه باید بسیار تلاش کنیم. چرا که کارآفرینی از جمله تأکیدات مهم نظام و رهبری است و اصلی‌ترین بستر لازم برای آموزش کارآفرینی مدارس هستند. مدارس شاهد نیز باید در این راستا گام بردارند.»

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران توانایی تغییر را مهم‌ترین مولفه سواد در قرن حاضر معرفی کرده و گفت: «یونسکو افراد باسواد را افرادی می‌داند که توانایی تغییر داشته باشند و باسواد کسی است که بتواند با آموخته‌هایش تغییر ایجاد کند. پس می‌توان گفت 4 کلیدِ تغییر شامل خواستن، دوری از تعصب، مثبت اندیشی و اجرایی بودن است.»

او با بیان اینکه مدارس شاهد جزو مدارس خاص نیست، تصریح کرد: «باید برای مدارس شاهد برنامه‌های ویژه علمی و تربیتی داشته باشیم، بازدیدها و اردوهای علمی بگذاریم، به جلب اعتماد هرچه بیشتر اولیا بپردازیم، و نسبت به دانش‌آموزان مهربانانه و دلسوزانه رفتار کنیم و در زمینه توجه به دانش و مهارت، ایجاد انگیزه و تعامل و ارتباط بکوشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار