معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:

افزایش ۶۲ درصدی نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم

تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سریعتر نرخ پوشش تحصیلی در بخش مبتلایان به اوتیسم گفت که اکنون از مجموع بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم، حدود ۲۰۰ نفر در سیستم آموزش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی حضور دارند.

کد مطلب: ۸۹۶۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۶۲ درصدی نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم

به گزارش ایسنا، محسن غفوریان گفت: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ایجاد و توسعه فرصت‌های برابر است یکی دیگر از سیاست‌های ما این است که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه درکنار دانش‌آموزان دیگر در مدارس عادی که از آنها تحت عنوان مدارس پذیرا یاد می‌کنیم حضور یابند.

او افزود: یکی دیگر از سیاست‌های ما ایجاد مدارس ویژه برای گروه‌هایی مانند اوتیسم است که البته بر اساس شرایط و ضوابطی ساماندهی می‌شوند.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به بهبود فضای آموزشی در کشور افزود: خوشبختانه امروزه در سراسر کشور با کمک خیرین و همینطور اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش در حال ساخت مدارس خاص و ویژه برای بچه‌های با نیازهای ویژه و اوتیسم هستیم و باید استانداردهای فضا و تجهیزات مدرن را بالا ببریم.

غفوریان افزود: امیدوار هستیم بتوانیم با حمایت‌های دولت، سریعتر پوشش تحصیلی مان را در بخش مبتلایان به اوتیسم که امروز نسبت به سال‌های اخیر تا ۶۲ درصد افزایش داشته را بیش از این بالا ببریم. در حال حاضر از مجموع بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم، حدود ۲۰۰ نفر در سیستم آموزش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی حضور دارند.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره بودجه آموزش و پرورش استثنایی در سال آینده نیز افزود: وضعیت بودجه ما خوب است و امیدواریم که تخصیص خوبی داشته باشیم؛ البته ارقام نهایی بعد از تصویب در صحن علنی مجلس مشخص می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار