آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی در سالی که گذشت؛ افتتاح مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم

بازگرداندن ۳۴۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش

تهران (پانا) - افتتاح مدرسه شش کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم و بازگرداندن3400 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش از دستاوردهای آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی در سال 1397 است.

کد مطلب: ۹۰۳۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش  آذربایجان غربی در سالی که گذشت؛ افتتاح مدرسه  ویژه دانش‌آموزان اوتیسم

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، ابراهیم محمدی با اشاره به دستاوردهای آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی در سال 97، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش استان سال 97 را با شعار پاسخگویی و شفافیت آغاز کرد و توانست موفقیت‌های متعددی را در عرصه‌های مختلف علمی و ورزشی کسب کند. ازجمله موفقیت‌های این بود که دانش آموزان استان در المپیادهای مختلف علمی 5 مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.

او افزود: پوشش تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی نسبت به سال قبل 46 درصد افزایش‌یافته است و از 31 هزار نفر به 46 هزار نفر رسیده است و با توجه به مرزی بودن استان و با مساعدت استانداری آذربایجان غربی، بالغ‌بر 75 نفر دانش آموزان در1400 روستای محدوده 30 کیلومتر مرزی استان تحت پوشش طرح تغذیه رایگان به مدت 4 ماه قرار گرفتند.

محمدی با اشاره به اجرای بند ح تبصره 9 قانون بودجه سال 1397، خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای آموزش‌وپرورش استان مجوز تبدیل 63 هزار مترمربع از املاک آموزش‌وپرورش به واحدهای تجاری اخذ شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های سوادآموزی رشد چشمگیری داشته‌ایم که راه‌اندازی 49 مرکز یادگیری محلی از جمله آن‌ها است و مدارس غیردولتی استان در سال جاری 8.1 درصد کل دانش آموزان استان را پوشش دادند که نسبت به سال قبل 9.5 درصد رشد داشته است.

محمدی بابیان اینکه مجوز احداث 7 مدرسه استثنائی شش کلاسه از شورای آموزش‌وپرورش استان اخذشده است، گفت: اعتبارات احداث مدرسه از سوی مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای سال 98 پیش‌بینی‌شده است و امسال نیز یک مدرسه شش کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در شهرستان ارومیه به بهره‌برداری رسید.

او در پایان تأکید کرد: جذب بازماندگان از تحصیل از فعالیت‌های شاخص آموزش‌وپرورش استان در سال 97 بود و امسال توانستیم 3400 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را در مقاطع مختلف تحصیلی به چرخه آموزش بازگردانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار