هشت هنرمند انقلابی استان بوشهر تجلیل شدند

بوشهر(پانا)_طی آیینی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و هنرمندان از هشت هنرمند انقلابی استان بوشهر تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۸۹۶۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هشت هنرمند انقلابی استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: هنر از اثرگذاری بسیار بالایی در جامعه برخوردار است و زیباترین و بهترین شکل ارائه داشته ها و یافته های افراد است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: ارائه نشدن داشته ها و یافته ها با نگاه فلسفه هنر تاثیرگذاری ندارد و بدین خاطر است که هنر زیباترین شکل ارائه محصول اندیشه بشر به جامعه اسلامی است.

وی بیان کرد: هنر از حیث نما و حوزه بنیادین نظری هندسه‌ای دارد که محصول نظری آن نشان از شخصیت هنری است.

صفایی بوشهری ادامه داد: در این بین شعر زیباترین نمای بیان برای اظهار داشته‌ها و دانسته‌های یک انسان است و محتوا، قالب و آهنگ سه ضلع منجر به تولید شعر به شمار می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فلسفه وجودی مسجد این است که فضای پیرامونی انسان‌هایی که به آنجا رجوع می‌کنند را به رنگ خدا در آورده و همه را در مدار الهی قرار دهد که این در واقع همان عبودیت است.

صفایی بوشهری افزود: در مساجد استان بوشهر خط مقاومت هنری در سه حوزه خانواده، نونهال و نوجوانان باید تشکیل شود.

وی گفت: این سه حوزه می توانند با تشکیل جبهه خط مقاومت اقدام به مقاومت جهادی کنند.

در این مراسم عبدالرضا انصاری شاعر اهل بیت (ع) و مسئول کانون فرهنگی هنری الرسول (ص) روستای هلیله شهرستان بوشهر شعر سرود «آوای نماز» را خوانش کرد.

در این مراسم از میان هنرمندان عرصه نمایش، کارگردانی، تالیف، شعر، مستندساز، خواننده و خبرنگار قرآنی از حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی (تالیف)، عبدالرضا انصاری (شاعر)، عبدالرضا صدیق (مستندسازی)، محمود موجی(نوحه سرا)، رضا میرشکار (کارگردان)، میثم بشکوه(نمایش)، حامد فکوری (خبرنگار قرآنی) و ساسان نوذری (خواننده سروده های انقلابی) تجلیل شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار